Markar Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Witam, nie wiem jak zrobić zmianę sprita(animacji)w izometrii, np. kliknę gdzieś w myszką to żeby obiekt zmienił sprita w tym kierunku gdzie się kliknie, mam nadzieję że zrozumieliście, ma to być kod, mam animacje chodzenia w 8 kierunkach, szukałem przykładów, był już temay o poruszaniu się w izometrii, ale z przykładów nic nie rozumiem :/ Proszę o szybką odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 To kod od razu na 360 stopni spritem musi być bohater zwrócony w prawo GML direction = point_direction(round(x),round(y),round(mouse_x),round(mouse_y)); image_angle = direction; Jeżeli coś nie paś pisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Wszystko nie pasi, chodziło mi o obrót w izometrii, mam 8 spritów z animacjami chodzenia, chcę aby dobierał się odpowiedni sprite, jak kliknę gdzieś myszą. A oprócz tego, mam jeszcze jeden problem, w drawie obiektu, mam taki kod: GML if rozkazy=true { draw_ellipse(x-20,y,x+20,y+25,1) draw_set_color(c_green) } I chcę, aby górna część tej elipsy miała depth -999 a dolna +999 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ussnimitz Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 heh to jest nas dwóch też tamtego nie rozumiem ale już cheba niedługo skończę poruszanie takie jak w diablo więc jak skończę to ci podrzuce jak zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Pomoc do zmiany sprita niepotrzebna, sam sobie poradziłem, ale nadal jest problem z tym: GML if rozkazy=true { draw_ellipse(x-20,y,x+20,y+25,1) draw_set_color(c_green) } Chcę, aby górna część tej elipsy miała depth -999 a dolna +999 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ussnimitz Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 może zamiast elipsy zrób 2 obiekty jeden to górna część elipsy a rugi to dolna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 To już nieważne z tą elipsą, było inne rozwiązanie, ale teraz kod potrzebny, taki kod że coś się dzieje w najbliższym obiekcie "Kosciotrup_wroga". Jak to zrobić? Proszę o szybką odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 GML if cos_sie_dzieje() and distance_to_object(kosciotrup_wroga) < 20 then Albo z kosciotrupa sprawdzasz cos w jego otoczeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Saus: [error] FATAL ERROR in action number 1 of Other Event: Animation End for object Kosciotrup_gracza: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: if atak_k=true() and distance_to_object(Kosciotrup_wroga) < 20 then at position 11: Unknown function or script: true [/error] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 GML instance_nearest(x,y,kościotrup) Popróbuj z tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 True to stała a nie funkcja. Wywal nawiasy po true o.O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Mi chodzi o to że mam kod: GML if atak_k=true {Kosciotrup_wroga.hp-=4.8 if Kosciotrup_wroga.hp < 1 {atak_k=false switch ( facing ) { case 0: sprite_index = w; break; case 1: sprite_index = sw; break; case 2: sprite_index = s; break; case 3: sprite_index = se; break; case 4: sprite_index = e; break; case 5: sprite_index = ne; break; case 6: sprite_index = n; break; case 7: sprite_index = nw; break; }}} I chcę, aby to wykonywało się tylko w najbliższym "Kosciotrup_wroga" a nie we wszystkich kościotrupach, proszę o pomoc. A konkretnie żeby to się wykonywało w najbliższym obiekcie "Kosciotrup_wroga:" GML Kosciotrup_wroga.hp-=4.8 if Kosciotrup_wroga.hp < 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 GML instance_nearest(x,y,Kosciotrup_wroga).hp-=4.8 if instance_nearest(x,y,Kosciotrup_wroga).hp < 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Eee, mam taki błąd: FATAL ERROR in action number 1 of Other Event: Animation End for object Kosciotrup_gracza: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 2: {instance_nearest(x,y,Kosciotrup_wroga).hp-=4.8 at position 41: Unexpected symbol in expression. i go nie rozumiem... Jak zrobić żeby było dobrze?? EDIT: Smart newbie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 enemy=instance_nearest(x,y,Kosciotrup_wroga); enemy.hp-=4.8; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Następny problem, mam w glob mouse pressed takie coś: GML if tak=true {instance_destroy() instance_create(x,y,Wiezyczka_buduje_sie) global.drewno-=100 global.srebro-=250} i tworzą mi się dwa lub więcej obiektów "Wiezyczka_buduje_sie", a chcę aby zrobił się tylko jeden, a robią się dwa lub więcej w tym samym miejscu, co zrobić żeby po kliknięciu tworzył się tylko jeden obiekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Następny problem, mam w glob mouse pressed takie coś: GML if tak=true {instance_destroy() instance_create(x,y,Wiezyczka_buduje_sie) global.drewno-=100 global.srebro-=250} i tworzą mi się dwa lub więcej obiektów "Wiezyczka_buduje_sie", a chcę aby zrobił się tylko jeden, a robią się dwa lub więcej w tym samym miejscu, co zrobić żeby po kliknięciu tworzył się tylko jeden obiekt? a nie masz czasem ustawione glob mouse button edit: nie doczytalem sie kodu , mozesz sobie dac tak=false na koniec albo inną tak zmienną zrob Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Nie, mam glob left pressed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Po global.srebro ... dodaj tak = false; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Nadal źle, najpierw zrobiło jedną wieżę, potem 4 wieże i różnie, ale często robi się tylko jedna wieża... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się