Skocz do zawartości

Parę pytań


Lidzet

Rekomendowane odpowiedzi

Mam parę pytań dotyczączych kilku rodzajów gier. Mam wersje niezarejestrowaną! Jak zrobić żeby obiekt który ma animacje obracanie się o 360 stopni za naciśnieciem klawiesza w lewo skręcał obracał się w lewo, a w prawo w prawo, a naciskając klawiszą do przodu i do tyłu jechał w danym kierunką w który jest obrucony. Tak jak przy grze czołg jednego kolesia. I jak zrobić strzelanie właśnie w stronę gdzie odwrócona lufa. Bo ja zrobiłem strzelanie do góry i strzelało ciągle do góry a jak lufa była obrócona w prawo do strzelałó przez bok czołgu. Jak zrobić stuczną inteligencje takiego typu. Wróg widzi cię np. 30 pixeli doprzodu. Jedzie w twoją stroną aby być oddalony od ciebie od 15-30 pixeli i nawala w ciebie pociskami. A i dodatkowo do tego co zrobić żeby pociski leciały i po np. 40 pixelach znikały. A i jeszcze do tego co zrobić żeby jak życie spadło do zera to to coś znika a za niego w tym miejscu przez chwile pojawia się sprit wybuchu. Od razu dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

 

PS. Czytałem kursy ale game maker widzi jakieś błedny że nie ma takich poleceń itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te próby robienia gry usunąłem więc nie pamiętam błędów. Na faq sprawdzałem. Chce żeby ktoś dał mi kod i wytłumaczył o co w tym chodzi. Na faq sprawdzałem dosłownie wszystyko i nie widzi punktu który coś wytłumaczył by z mojich pytań.

 

PS.Czyli dlatego że nie mam wersji pro nikt mi nie odpowie? Jak uda mi się stworzyć przynajmnie coś o takiej skali jak sławny już na forum czołg to wtedy zainwestuje w wersje pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<br />wiem, tylko on napisał że ma animację 360stopni, a po co robić animację skoro można użyć image_angle?<br />
<br /><br /><br />

 

 

Ludzie ja kompletnie nie mam pojęcia o jakimś image_angle! Jak chce tylko żebyście odpowiedzili szybko na moje pytanie bo muszę zaraz iśććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććć!!!!!! BŁAGAM!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W edytirze spritów dajesz Rotation Sequence i dajesz Counter-Clockwise.W pierwszym polu wybierasz 360, a w drugim też 360.W Left dajesz kod

GML
image_single-=1
, a w Right
GML
image_single+=1
.W Up dajesz kod
GML
speed = 1
, a w Down
GML
speed= -1
.

 

 

EDIT:Damian, co za głuptoty piszesz, GM kosztuje 25$, teraz się jeszcze bardziej zniechęcił do kupienia Pro.

EDIT2:Lol ile czasu Wam zajęło wytłumaczenie jak zrobić obracanie lufy w czołgu... <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest w FAQ !

 

"Jak zrobić żeby obiekt który ma animacje obracanie się o 360 stopni za naciśnieciem klawiesza w lewo skręcał obracał się w lewo, a w prawo w prawo, a naciskając klawiszą do przodu i do tyłu jechał w danym kierunką w który jest obrucony."

 

Tworzymy animację obracającego się ludzika (można do tego użyć opcji 'Animation->Roation sequence' w 'Edit sprite' ). Następnie tworzymy odpowiedni obiekt i w "step" wpisujemy mu:

 

GML
image_single = direction * image_number/360;

if (keyboard_check(vk_left))

direction+=5;

else

if (keyboard_check(vk_right))

direction-=5;

 

if (keyboard_check(vk_up) )

speed=3;

else

if (keyboard_check(vk_down) )

speed=-2;

else

speed=0;

 

"Jak zrobić stuczną inteligencje takiego typu. Wróg widzi cię np. 30 pixeli doprzodu. Jedzie w twoją stroną aby być oddalony od ciebie od 15-30 pixeli i nawala w ciebie pociskami"

 

W stepie któregoś z obiektów wpisz:

 

GML
if distance_to_object(obiekt_2) < ilosc_pixeli

{

//wykonaj akcję

}

 

Użyłem FAQ i rozwiązałem twoje 2 problemy a ty mi mówisz że patrzałeś do FAQ gdybyś patrzał to byś przynajmniej tych dwóch pytań nie zadawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam parę pytań dotyczączych kilku rodzajów gier. Mam wersje niezarejestrowaną! Jak zrobić żeby obiekt który ma animacje obracanie się o 360 stopni za naciśnieciem klawiesza w lewo skręcał obracał się w lewo, a w prawo w prawo, a naciskając klawiszą do przodu i do tyłu jechał w danym kierunką w który jest obrucony. Tak jak przy grze czołg jednego kolesia. I jak zrobić strzelanie właśnie w stronę gdzie odwrócona lufa. Bo ja zrobiłem strzelanie do góry i strzelało ciągle do góry a jak lufa była obrócona w prawo do strzelałó przez bok czołgu. Jak zrobić stuczną inteligencje takiego typu. Wróg widzi cię np. 30 pixeli doprzodu. Jedzie w twoją stroną aby być oddalony od ciebie od 15-30 pixeli i nawala w ciebie pociskami. A i dodatkowo do tego co zrobić żeby pociski leciały i po np. 40 pixelach znikały. A i jeszcze do tego co zrobić żeby jak życie spadło do zera to to coś znika a za niego w tym miejscu przez chwile pojawia się sprit wybuchu. Od razu dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

 

PS. Czytałem kursy ale game maker widzi jakieś błedny że nie ma takich poleceń itp.

 

Chodziło ci o moją grę? Dzięki :)

 

Jeśli chcesz, żeby pociski poleciały 40 px, a potem znikły, to w Create napisz:

GML
alarm[0]=40/speed

 

A w Alarm[0]:

GML
instance_destroy()

 

 

Jak chcesz, żeby po śmierci/zniszczeniu był wybuch, to w event Destroy napisz:

GML
instance_create(x,y,wybuch)

A w obiekcie wybuch w evencie Animation End:

GML
instance_destroy()

 

Oczywiście sprite to sprite wybuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz, żeby po śmierci/zniszczeniu był wybuch, to w event Destroy napisz:

GML
instance_create(x,y,wybuch)

A w obiekcie wybuch w evencie Animation End:

GML
instance_destroy()

 

Oczywiście sprite to sprite wybuchu.

 

Wut? Zamiast instancji daj sprite_index...

 

47?: Napisałem że bez pro nie działa image_angle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...