Lidzet Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Mam parę pytań dotyczączych kilku rodzajów gier. Mam wersje niezarejestrowaną! Jak zrobić żeby obiekt który ma animacje obracanie się o 360 stopni za naciśnieciem klawiesza w lewo skręcał obracał się w lewo, a w prawo w prawo, a naciskając klawiszą do przodu i do tyłu jechał w danym kierunką w który jest obrucony. Tak jak przy grze czołg jednego kolesia. I jak zrobić strzelanie właśnie w stronę gdzie odwrócona lufa. Bo ja zrobiłem strzelanie do góry i strzelało ciągle do góry a jak lufa była obrócona w prawo do strzelałó przez bok czołgu. Jak zrobić stuczną inteligencje takiego typu. Wróg widzi cię np. 30 pixeli doprzodu. Jedzie w twoją stroną aby być oddalony od ciebie od 15-30 pixeli i nawala w ciebie pociskami. A i dodatkowo do tego co zrobić żeby pociski leciały i po np. 40 pixelach znikały. A i jeszcze do tego co zrobić żeby jak życie spadło do zera to to coś znika a za niego w tym miejscu przez chwile pojawia się sprit wybuchu. Od razu dzięki za wyczerpującą odpowiedź. PS. Czytałem kursy ale game maker widzi jakieś błedny że nie ma takich poleceń itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Podaj te błędy, to wytłumaczymy. Pewnie źle zapisujesz funkcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk1410 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 https://gmclan.org/index.php?czytajart=7 - tutaj masz większość odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Odpuść sobie bez PRO ponieważ będziesz miał dużo trudniej. Zainwestuje te 45zł a Ci się opłaci :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Te próby robienia gry usunąłem więc nie pamiętam błędów. Na faq sprawdzałem. Chce żeby ktoś dał mi kod i wytłumaczył o co w tym chodzi. Na faq sprawdzałem dosłownie wszystyko i nie widzi punktu który coś wytłumaczył by z mojich pytań. PS.Czyli dlatego że nie mam wersji pro nikt mi nie odpowie? Jak uda mi się stworzyć przynajmnie coś o takiej skali jak sławny już na forum czołg to wtedy zainwestuje w wersje pro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 a ja mam takie pytanie, jak zrobiłeś animację 360stopni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Tak jak w FAQ pisze. W gmowym edytorze mozna obracac o 'iles' stopni :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 <br />a ja mam takie pytanie, jak zrobiłeś animację 360stopni?<br /><br /><br /><br /> ludzik-animation-rotation-clocwise-360 PS.Ludzie! Błagam ja się tylko zapytałem! Odpowiedźcie!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMTraker Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 wiem, tylko on napisał że ma animację 360stopni, a po co robić animację skoro można użyć image_angle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 <br />wiem, tylko on napisał że ma animację 360stopni, a po co robić animację skoro można użyć image_angle?<br /><br /><br /><br /> Ludzie ja kompletnie nie mam pojęcia o jakimś image_angle! Jak chce tylko żebyście odpowiedzili szybko na moje pytanie bo muszę zaraz iśććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććććć!!!!!! BŁAGAM!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Traker: Bo on nie ma PRO? E: To po co chcesz teraz jeśli i tak idziesz? Potem sobie odczytasz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 W edytirze spritów dajesz Rotation Sequence i dajesz Counter-Clockwise.W pierwszym polu wybierasz 360, a w drugim też 360.W Left dajesz kod GML image_single-=1, a w Right GML image_single+=1.W Up dajesz kod GML speed = 1, a w Down GML speed= -1. EDIT:Damian, co za głuptoty piszesz, GM kosztuje 25$, teraz się jeszcze bardziej zniechęcił do kupienia Pro. EDIT2:Lol ile czasu Wam zajęło wytłumaczenie jak zrobić obracanie lufy w czołgu... <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk1410 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Wszystko jest w FAQ ! "Jak zrobić żeby obiekt który ma animacje obracanie się o 360 stopni za naciśnieciem klawiesza w lewo skręcał obracał się w lewo, a w prawo w prawo, a naciskając klawiszą do przodu i do tyłu jechał w danym kierunką w który jest obrucony." Tworzymy animację obracającego się ludzika (można do tego użyć opcji 'Animation->Roation sequence' w 'Edit sprite' ). Następnie tworzymy odpowiedni obiekt i w "step" wpisujemy mu: GML image_single = direction * image_number/360; if (keyboard_check(vk_left)) direction+=5; else if (keyboard_check(vk_right)) direction-=5; if (keyboard_check(vk_up) ) speed=3; else if (keyboard_check(vk_down) ) speed=-2; else speed=0; "Jak zrobić stuczną inteligencje takiego typu. Wróg widzi cię np. 30 pixeli doprzodu. Jedzie w twoją stroną aby być oddalony od ciebie od 15-30 pixeli i nawala w ciebie pociskami" W stepie któregoś z obiektów wpisz: GML if distance_to_object(obiekt_2) < ilosc_pixeli { //wykonaj akcję } Użyłem FAQ i rozwiązałem twoje 2 problemy a ty mi mówisz że patrzałeś do FAQ gdybyś patrzał to byś przynajmniej tych dwóch pytań nie zadawał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Ej dobra patrzyłem mam parę euro. Czyli można powiedzieć że mam już game maker pro. Teraz mi powiedźcie jak ma się nazywać ta akcje przy stucznej inteligencji żeby wróg do mnie strzelał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk1410 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Ej dobra patrzyłem mam parę euro. Czyli można powiedzieć że mam już game maker pro. Teraz mi powiedźcie jak ma się nazywać ta akcje przy stucznej inteligencji żeby wróg do mnie strzelał. Skorzystaj z 17 punktu FAQ trochę pomyśl i sam to zrobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Mam parę pytań dotyczączych kilku rodzajów gier. Mam wersje niezarejestrowaną! Jak zrobić żeby obiekt który ma animacje obracanie się o 360 stopni za naciśnieciem klawiesza w lewo skręcał obracał się w lewo, a w prawo w prawo, a naciskając klawiszą do przodu i do tyłu jechał w danym kierunką w który jest obrucony. Tak jak przy grze czołg jednego kolesia. I jak zrobić strzelanie właśnie w stronę gdzie odwrócona lufa. Bo ja zrobiłem strzelanie do góry i strzelało ciągle do góry a jak lufa była obrócona w prawo do strzelałó przez bok czołgu. Jak zrobić stuczną inteligencje takiego typu. Wróg widzi cię np. 30 pixeli doprzodu. Jedzie w twoją stroną aby być oddalony od ciebie od 15-30 pixeli i nawala w ciebie pociskami. A i dodatkowo do tego co zrobić żeby pociski leciały i po np. 40 pixelach znikały. A i jeszcze do tego co zrobić żeby jak życie spadło do zera to to coś znika a za niego w tym miejscu przez chwile pojawia się sprit wybuchu. Od razu dzięki za wyczerpującą odpowiedź. PS. Czytałem kursy ale game maker widzi jakieś błedny że nie ma takich poleceń itp. Chodziło ci o moją grę? Dzięki :) Jeśli chcesz, żeby pociski poleciały 40 px, a potem znikły, to w Create napisz: GML alarm[0]=40/speed A w Alarm[0]: GML instance_destroy() Jak chcesz, żeby po śmierci/zniszczeniu był wybuch, to w event Destroy napisz: GML instance_create(x,y,wybuch) A w obiekcie wybuch w evencie Animation End: GML instance_destroy() Oczywiście sprite to sprite wybuchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Jak chcesz, żeby po śmierci/zniszczeniu był wybuch, to w event Destroy napisz: GML instance_create(x,y,wybuch) A w obiekcie wybuch w evencie Animation End: GML instance_destroy() Oczywiście sprite to sprite wybuchu. Wut? Zamiast instancji daj sprite_index... 47?: Napisałem że bez pro nie działa image_angle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Ej wszystko jest fajnie ale jak ma czołg pod kontem 90 stopni. Potem zamiast jak wciskam do przodu to się cofa a jak do tyłu do do przodu jedzie. Wie ktoś co zzrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Odwróć klawisze sterowania. EDIT: Damianie: GML image_single = direction * image_number/360; To jest w FAQ, przykład obrotu sprite'a w wersji LITE (po wcześniejszym Rotation Sequence w edicie sprite'a). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 To nic nie daje. Pod kątem 90 stopni okej ale jak obracam go w lego o 10 stopni i daje do przodu to on jedzie o dziesięc stopni w prawo. Kapujecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się