bluks Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Co znaczy ten skrypt: GML if global.ludzi = 0 { global.ludzi = 1 } else { global.ludzi = 0 } Ktoś mógłby mi wytłumaczyć ten skrypt? :( Uczę się pewnej rzeczy i nie rozumiem za co to odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Jeśli zmienna jest równa zero to zmienna jest równa 1, inaczej zmienna jest równa 0. Lepiej to napisać tak: if global.ludzi = 0 { global.ludzi = !global.ludzi } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Źle 47x. Można napisać po prostu GML global.ludzi = !global.ludziW oryginalnym kodzie gdy jest 1 zamieni się na 0, a w twoim nie. Ano i nie wytłumaczyłeś. Znak "!" oznacza, że wartość jest odwracana (tzn z 1 (true) robi się 0 (false) i na odwrót). Chociaż ten mój też jest zły jeśli global.ludzi może wynosić cokolwiek innego niż 0 i 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Lepiej to napisać tak: if global.ludzi = 0 { global.ludzi = !global.ludzi } Jak już coś to bez warunku. GML global.ludzi = !global.ludzi edit : Dżamper szybszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 A jak to napisać jeżeli tych zmiennych jest kilka. :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 chodzi ci o to, że sprawdza czy kilka jest na zero i wszystkie ustawia na 1, i na odwrót ? Lepiej poczytaj artykuł wprowadzający do gml na stronie głównej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 GML dużo rozumiem lecz co do tego mało korzystałem. Chodzi że zmienna może być równa 1,2,3,4,5,6,7,8,9. I chcę wiedzieć czy to pisze się tak samo tylko 0,1(na pewno nie). Czy też jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 GML if (zmienna=1) {/*Zmienna rowna sie jeden*/} if (zmienna=2){/*Zmienna równa się dwa*/} I tak dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 dzieci...jesli zmienna ludzi=0 to zmienia sie na 1 a jak zmienna ludzi=1 to zmienia sie na 0 i tak ciagle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 A jeśli to jest np. w kliknięciu? Np. zmiana zaznaczenia opcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 dzieci...jesli zmienna ludzi=0 to zmienia sie na 1 a jak zmienna ludzi=1 to zmienia sie na 0 i tak ciagle ładnie masz pod dachem, to już dawno jest ustalone ( za takie powtarzanie chyba jest warn ) i mowa o czym innym. Zanim tak się do kogoś zwracasz to przeczytaj temat cały ( albo chociaż pierwszą odpowiedź ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 ok :P będę się starał ;p i w kliknieciu to bedzie tak: GML //create klik=false //global left pressed klik = !klik //draw if klik=false { draw_text(x,y,'klik nie') } else { draw_text(x,y,'klik tak') } EDIT: o to ci chodziło? Cytując kogoś mądrego: "ładnie masz pod dachem, (...) i mowa o czym innym. Zanim tak się do kogoś zwracasz to przeczytaj temat cały." Bo gadasz coś nie wiedząc o co chodzi :/ Platyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Nie chodzi oto. Mam plik ini w nim zapisuje globalne. W tym który podałem są tylko dwie zmienne (tamto co napisałem jest właściwe). Ale co mam napisać w kodzie(przycisku) zamiast tamtego aby tych zmiennych było można użyć kilka i żeby to działało w ten sam sposób, Nie chcę abyście dawali mi nowe skrypty(Gdzie jest to napisane zupełnie inaczej), lecz chodzi oto aby ten skrypt odpowiednio zmienić aby mięć możliwość zrozumienia różnicy pomiędzy nimi. Jeżeli nadal nic nie rozumiecie napiszcie. :glare: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się