Skocz do zawartości

Gra 3D - kilka istotnych pytań :)


Mucco

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pomysł na całkiem oryginalną grę 3D. Będzie to dość ambitny projekt, na jakieś pół roku. Na wstępie mam parę pytań:

 

1. Jak mogę zrobić możliwość wstawiania obiektów *.obj, nie korzystając z silników?

2. W jakim programie mogę tworzyć obiekty, które później będę mógł wstawiać jako ciąg znaków (czyli takie d3d_draw blabla)?

3. Tutaj mam takie chyba najważniejsze pytanie, które podzielę na 2 podpunkty :jezor:

podpunkt 1) jak wstawiać mapy *.map nie używając silników?

podpunkt 2) troszkę nie rozumiem tych całych *.map :0 mogę w jednym *.map umieścić kilka obiektów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduje choć pewny nie jestem że przy pomocy funkcji d3d_draw_model

 

każdy 3D modeler się sprawdzi , potem konwersja w pivo (czy jakoś tak) lup w marzipan

 

nie jestem pewny co masz na myli poprzez .map ale jeśli chodzi ci o levele zewnętrzne to

np. dzięki https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=15872

 

tak można w tym zapisać wiele obiektów wystarczy lekko zmodyfikować explorera o zmienne jakie chcesz by zapisał dla danego obiektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduje choć pewny nie jestem że przy pomocy funkcji d3d_draw_model

 

każdy 3D modeler się sprawdzi , potem konwersja w pivo (czy jakoś tak) lup w marzipan

 

nie jestem pewny co masz na myli poprzez .map ale jeśli chodzi ci o levele zewnętrzne to

np. dzięki https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=15872

 

tak można w tym zapisać wiele obiektów wystarczy lekko zmodyfikować explorera o zmienne jakie chcesz by zapisał dla danego obiektu

Dzięki, już ściągam Marzipana.

Co do map, to chodziło mi o takie mapy np. robione w Blenderze lub Cinemie, więc czekam jeszcze na odpowiedź z pytań 1 i 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, już ściągam Marzipana.

Co do map, to chodziło mi o takie mapy np. robione w Blenderze lub Cinemie, więc czekam jeszcze na odpowiedź z pytań 1 i 3.

Takich map raczej nie zrobisz, no bo jak chcesz im nadać kolizje ?

Czysty gm nie wykrywa wielkości modeli ani położenia mesh (W 100% co do wielkości pewny jednak nie jestem) więc co z tego że zrobisz level i go eksportujesz jeśli będziesz przez niego przenikał, fakt mógłbyś się bawić w jakieś skrypty, enginy, dll, itp. bez tego to raczej nawet heightmap w gm nie zrobisz

 

a jeśli chcesz popasu poustawiać zwykłe bloczki

to napisz sobie prosty level editor z wbudowanymi obiektami gm d3d_draw.....

oczywiście nadal będziesz musiał napisać system kolizji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...