Mucco Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Mam pomysł na całkiem oryginalną grę 3D. Będzie to dość ambitny projekt, na jakieś pół roku. Na wstępie mam parę pytań: 1. Jak mogę zrobić możliwość wstawiania obiektów *.obj, nie korzystając z silników? 2. W jakim programie mogę tworzyć obiekty, które później będę mógł wstawiać jako ciąg znaków (czyli takie d3d_draw blabla)? 3. Tutaj mam takie chyba najważniejsze pytanie, które podzielę na 2 podpunkty :jezor: podpunkt 1) jak wstawiać mapy *.map nie używając silników? podpunkt 2) troszkę nie rozumiem tych całych *.map :0 mogę w jednym *.map umieścić kilka obiektów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xarfron Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Zgaduje choć pewny nie jestem że przy pomocy funkcji d3d_draw_model każdy 3D modeler się sprawdzi , potem konwersja w pivo (czy jakoś tak) lup w marzipan nie jestem pewny co masz na myli poprzez .map ale jeśli chodzi ci o levele zewnętrzne to np. dzięki https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=15872 tak można w tym zapisać wiele obiektów wystarczy lekko zmodyfikować explorera o zmienne jakie chcesz by zapisał dla danego obiektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 6 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Zgaduje choć pewny nie jestem że przy pomocy funkcji d3d_draw_model każdy 3D modeler się sprawdzi , potem konwersja w pivo (czy jakoś tak) lup w marzipan nie jestem pewny co masz na myli poprzez .map ale jeśli chodzi ci o levele zewnętrzne to np. dzięki https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=15872 tak można w tym zapisać wiele obiektów wystarczy lekko zmodyfikować explorera o zmienne jakie chcesz by zapisał dla danego obiektu Dzięki, już ściągam Marzipana. Co do map, to chodziło mi o takie mapy np. robione w Blenderze lub Cinemie, więc czekam jeszcze na odpowiedź z pytań 1 i 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xarfron Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Dzięki, już ściągam Marzipana. Co do map, to chodziło mi o takie mapy np. robione w Blenderze lub Cinemie, więc czekam jeszcze na odpowiedź z pytań 1 i 3. Takich map raczej nie zrobisz, no bo jak chcesz im nadać kolizje ? Czysty gm nie wykrywa wielkości modeli ani położenia mesh (W 100% co do wielkości pewny jednak nie jestem) więc co z tego że zrobisz level i go eksportujesz jeśli będziesz przez niego przenikał, fakt mógłbyś się bawić w jakieś skrypty, enginy, dll, itp. bez tego to raczej nawet heightmap w gm nie zrobisz a jeśli chcesz popasu poustawiać zwykłe bloczki to napisz sobie prosty level editor z wbudowanymi obiektami gm d3d_draw..... oczywiście nadal będziesz musiał napisać system kolizji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się