Skocz do zawartości

Książka


Egzekutor

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co ja czytałem to polecam:

 

C++. 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów - Scott Meyers, wyd. Helion

 

Nie wiem czy dobre tłumaczenie ja czytałem wersje ang.

 

Modern C++ Design: Generic Programming and Design Patterns Applied

 

Nie wiem czy jest polska wersja ale jeśli jest na pewno warto się zainteresować. Ja z niej czytałem głównie o wzorcach.

 

Effective STL 50 Specific Ways to Improve Your Use of the Standard Template Library

 

Czytałem częściowo i moim zdaniem całkiem niezła.

 

Ogólnie moim zdaniem nie ma co się zajmować innymi pozycjami na temat ogólny c++. Większość szczegółów i tak nigdy się nie używa. Możesz jeszcze zerknąć na pasje, też Grębosza. Całkiem ładnie omawia szablony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Pasja Grębosza jest powiązana z Symfonią? (też jego). Bo symfonię wczoraj skończyłem czytać i nie wiem czy Pasja to po prostu nie jest czasem kopia symfoni.

EDIT: C++. 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów. Jest z 2003 roku. Nie zmieniło się coś czasem do tych czasów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Tak jak napisał Will, jeżeli przeczytałeś już Symfonię, to nie ma co się dalej zgłębiać w książki o tematyce ogólnej, no może jeszcze jedna maks. dwie co by mieć porównanie. Mając takowe materiały powinieneś się wziąć za programowanie i teraz przetestować każdy aspekt zapoznany w książce, a dopiero potem ustalić sobie co chcesz dalej robić, np. tworzenie gier i poszukać książek z tego konkretnego profilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co chcesz dalej robić ;) Jeśli chcesz programować gry i je tworzyć to o najlepszym rozwiązaniem C++ i DirectX.

Jeśli nie jesteś pewien tego że zruzumiałeś tą książkę, przeczytaj ją jeszcze raz :)

 

P.S:

Pasja C++ nie moze być kopią symfoni poniewaz Pasja C++ to rok ok. 1995-98 a symfonia to 2006-08 :) Odwronie jak już ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasja omawia dodatkowe tematy. O ile dobrze pamiętam masz tam szablony, proste struktury danych, RTTI, wyjątki. Wszystko co jest opisane w C++ 50.. jest ciągle aktualne. Masz tam różne porady dotyczące zarządzania obiektami, pamięcią itp. Jeżeli opanujesz to co w pasji to nie masz co się dalej w język zagłębiać, praktycznie i tak bardzo rzadko używa się jakiś "dziwnych szczegółów". Jeżeli zamierzasz pisać gry to tym bardziej odpuść sobie dalsze pogłębianie wiedzy teoretycznej na temat języka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie będzie. Wyjątki i szablony zawsze są przydatne. Możesz zaoszczędzić tą kasę i skorzystać z jakiś kursów na ten temat a zamiast tego kupić jakąś książkę o sdl,allegro,direct3d czy ogl oczywiście przed tym zapoznać się z możliwościami i podstawową obsługą danych bibliotek aby wybrać najlepszą.

 

 

EDIT: Ogólnie rzecz biorąc programowanie gier jest tak rozległą dziedziną, że liczba książek, które są przydatne liczy się w setkach. Sam po przeczytaniu kilkunastu ciągle czuje, że jestem straszny newbie i ciągle sięgam po nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Direct3D nie jest czasem jakby to powiedzieć... Za bardzo profesjonalny ? Jest orientowany obiektowo ? To chyba jednak kupię tę Pasję ale będzie to moja ostatnia książka o ogółach c++ :) Później wybiorę konkrety.

EDIT: A jaką książkę polecacie do Direct3D bo może wziąłbym Pasję i Direct3D na raz taniej by wyszło mnie :) Tylko nie wiem jaka książka dobra o Direct3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek żadną. Poświęć kilka/naście dni i przejrzyj dostępne kursy sdl, allegro i dopiero potem opłaca się szukać książki. Później może się okazać, że kasa poszła w błoto. Tak więc w mojej opinii zrób jakieś podstawy bib 2d+ ostro weź się za majce i ang bo bez tego leżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W programowaniu gier to nie ma większego znaczenia. Liczy się tylko szybkość. Napisz sobie jakiś wraper i po sprawie. To są biblioteki. Zapoznaj się jak na razie z sdl i allegro wybierz lepsze i napisz kilka gierek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przeczytałem Symfonię i nie wiedziałem, co dalej robić. Stwierdziłem, że grafika 3D na początek odpada, DirectX też, ponieważ nie jest przenośny między systemami (pracuję głównie na Linuksie). Dowiedziałem się, że w miarę prosta biblioteka SDL daje mi możliwość tworzenia gier 2D, a gdy będę chciał pójść dalej i tworzyć gry 3D, to można połączyć tą bibliotekę z OpenGL (również przenośną biblioteką). Bibliotek uczę się z kursów na różnych stronach, ponieważ nie mogę za bardzo wyszukać książek w języku polskim na ten temat. SDL zaczynałem od tego, a potem tego na zasadzie analizowania gotowych programów ponieważ nie jestem najlepszy z angielskiego (drugi kurs jest w języku angielskim). Na temat OpenGL jest polski kurs rozmiaru książki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egze, słuchaj, to że coś jest orientowane obiektowo nie znaczy że jest super i cool. Gdybyś przeczytał książkę dokładnie to byś tak nie kultywowal obiektowosci tylko byś wiedział że w cpp sam sobie możesz zobiektowac elementy. Biblioteki dynamiczne w surowej postaci są "nie obiektowe", po za wyjątkami takimi jak dynamicznie linkowane klasy. Takie biblioteki samemu sobie możesz zobiektowac, a skoro jesteś tak najarany obiektowoscia to chętnie byś samemu chciał je zobiektowac i dostosować do własnych potrzeb :) skup się na tworzeniu, nie na bajerach (poniekąd zle określenie, ale wiadomo do czego zmierzam :P) które są wywyzszane jako coś nowoczesnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nic się nie stanie. Skoro czujesz się swobodnie w obiektowosci to tym bardziej nie sprawia Ci problemu "nie obiektowosc" :) ale zadam Ci takie pytanie kontrolne: czym się charakteryzuje obiektowosc? Tylko napisz mi jak sam to widzisz, nie książkową definicje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawcie sie w allegro, potem SDL i na koncu Direct3D lub OpenGL. OpenGL w mniejszosci polecam.

Dlaczego OpenGL w mniejszości? Przecież tak naprawdę ma on wiele zalet (nawet DirectX częściowo z niego korzysta)?

 

 

DL wydaje się dość łatwe ale jest orientowane obiektowo ?

EDIT: A SDL nie jest czasem pisane w C ? Bo mi Dev c++ wyświetla komunikat, że to jest język C i nie może skompilować.

 

Egzekutor, nie biblioteka z jakiej korzystasz, ale język sprawia, że tworzysz programy orientowane obiektowo. To, że np. SDL nie jest orientowany obiektowo nie oznacza, że nie możesz korzystać z klas, przeładowań funkcji, czy też innych możliwości tego stylu programowania. Zresztą tutaj tylko chodzi o Twoją wygodę. Równie dobrze możesz stworzyć taki sam program (czy też grę) pisząc nie wykorzystując techniki orientowanej obiektowo.

 

Dziwne, że Dev C++ nie chce tego skompilować, gdy kompilatory C++ zachowują zgodność z C (to też w Symfonii było). Może nie zrobiłeś linkowań bibliotek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książka nie może być orientowana obiektowo...

Nie bo po co <_<. Symfonia jest.

PsichiX: Nie wiem czym się charakteryzuje bo nie znam c++ nie orientowanego obiektowo. Ale chyba na chłopski rozum to mi się wydaje, że m.in. typami (int, double). No i że się używa obiektów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówili poprzednicy, jeśli przeczytałeś Symfonię to powinieneś mieć ogóle pojęcie o tym języku. Ale to, że go znasz to jest dopiero 1/10 sukcesu.

Przede wszystkim musisz nauczyć się nim dobrze posługiwać. Ćwiczyć. Pisać różne programy, kombinować.

Dla tego ja bym polecał jakąś pozycję poświęconą algorytmice. Poznasz struktury danych, algorytmy. Jak nauczysz się je dobrze kodować to wtedy naprawdę dobrze opanujesz język.

Najlepiej właśnie wprawiać się w kodowaniu rozwiązując jakieś zadania, chociażby z www.main.edu.pl (zadania z olimpiad i innych konkursów, a także jakieś prostsze), i pisząc różne algorytmy. uczysz się kombinować i wymyślać lepsze rozwiązania, a i ta wiedza się pewno przyda.

 

Książek o algorytmice trochę jest. Chociażby Cormen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytam nie bardzo masz pojęcie o programowaniu. W Symfonii mamy do czynienia z programowaniem strukturalnym jak i obiektowym choć nie w pełni. O ile też pamiętam na końcu książki było wytłumaczenie dotyczące tego tematu. Wnioskuje, że nie bardzo masz wiedzę praktyczną więc na razie zajmij się przykładami z książki. Algorytmami nie bardzo masz się co zajmować gdyż tam logika i nie wiele języka chociaż możesz sobie potrenować jakieś proste algorytmy na pseudokodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na www.main.edu.pl w Kursy->Programowanie->Zadania ma też bardzo proste zadania dla poćwiczenie samej znajomości języka.

Jak to zrobi to się może za algorytmy proste brać. Myślę, że takie rzeczy jak DFS czy BFS będzie potrafił zakodzić jak trochę poćwiczy i poczyta. Z czasem może się brać za trudniejsze.

Ma nawet te 2 algorytmy na GMClanie w zasobach opisane. Osobiście pisałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...