Skocz do zawartości

Czułość myszki i inne


tmklpa

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, jestem początkującym nie wiem gdzie się zmniejsza czułość myszki jak w ogóle się tu zmniejsza bo wziąłem to z netu.

 

//kamera i wyswietlanie grafiki 3D

d3d_set_projection(x,y,z3+z1, x+cos(direction*pi/180),y-sin(direction*pi/180),z1+z2+z3,0,0,1);
draw_set_alpha(1);
draw_set_color(c_white);
d3d_draw_floor(0,0,pod,640,480,pod,background_get_texture(podloga),24,18);
d3d_draw_floor(0,0,suf,640,480,suf,background_get_texture(sufit),16,12);[code]

//poruszanie myszka
[code]direction+=(window_get_width()/2)-window_mouse_get_x();
z2+=((window_get_height()/2)-window_mouse_get_y())/250
window_mouse_set(window_get_width()/2,window_get_height()/2);
window_set_cursor=cr_none

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

kod

- łatwiej się czyta.

2. Może weź się za prostsze rzeczy?

3. Zapewne znajduje się to w:

//poruszanie myszka
direction+=(window_get_width()/2)-window_mouse_get_x();
z2+=((window_get_height()/2)-window_mouse_get_y())/250
window_mouse_set(window_get_width()/2,window_get_height()/2);
window_set_cursor=cr_none

Sam nie umiem tego zrobić, ale metodą prób i błędów napewno byś do tego doszedł. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to daj cos prostszego bo nic nie znam a co znalazłem to to.

 

 

I cos jeszcze w GM może ktoś mi pomóc bo Jak robie score to jak np. dotknie jakiś obiekt to punkty przychodzą ale puźniej u wszystkich innych jak się dotknie to już nie dają punkty :crying:

 

4 sprawy:

- Poprawna pisownia.

- Poprawne nazywanie tematów.

- Estetyka postów.

- Zakładanie tematów w odpowiednich działach.

Brak poprawy = warn.

//Tymon

Edytowane przez tmklpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadałem Ci już na to pytanie :).

 

https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=1807#

 

Jednak powtórzę. Robisz tak:

 

direction+=((window_get_width()/2)-window_mouse_get_x())*X;

 

W miejsce X wpisujesz szybkość. 1 - normalna, 0.5 - dwa razy wolniejsza, 2 - dwa razy szybsza. Przykładowo możesz dać 0.8:

 

direction+=((window_get_width()/2)-window_mouse_get_x())*0.8;

 

Co do szybkości myszki do góry i na dół:

 

z2+=((window_get_height()/2)-window_mouse_get_y())/Y

 

Na końcu masz Y. Tutaj im większą dasz liczbę, tym wolniej będzie chodziła myszkę do góry i do dołu, np. jeśli dasz 360, myszka będzie się ślimaczyć, jeśli 180 - będzie pędzić w zawrotnym tempie:

 

z2+=((window_get_height()/2)-window_mouse_get_y())/180

 

Nie bierz się za gry 3D, jeśli nie rozumiesz składni/prostej matematyki lub masz problemy z logicznym myśleniem (tak jak ja :P).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...