Kargul Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Witam :) Otóż chciałbym zrobić aby w mojej grze wczytywało się dowolny awatar. Mianowicie: Mam objekt "pole". Ono ma sprite o wymiarach 64x64. Jest to zwyczajny kwadrat, a raczej jego ramka. Chciałbym zrobić takie coś, aby jak się go kliknie to wyskakuje ci okienko typu "przeglądaj" i przeglądasz obrazy. Następnie wczytujesz obraz o wymiarach 64x64 i ten obraz jest zamiast sprite pola, czyli zamiast ramki. I jeszcze jak obraz nie wynosi 64x64 to wyskakiwało show_message: Podany obraz nie spełnia warunków. (Oczywiście warunek to wymiary 64x64 :P) No i nie wiem jak to zrobić :( Pomożecie? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 z kąd ma wczytywać te obrazki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 GML sprite = sprite_add( get_open_filename( filter, fname ), 1, precise, transparent, smooth, preload, xorig, yorig ); if( sprite_get_width( sprite ) <= 64 && sprite_get_height( sprite ) <= 64 ) { sprite_index = sprite; exit; } // Dodajemy sprite i w razie spełnienia warunków ustawiamy go w obiekcie nie wykonujemy dalszego kodu sprite_delete( sprite ); // Jeżeli warunki nie sa spełnione usuwamy sprite show_message( "Niespełnione warunki!" ); // I wyświetlamy wiadomość</span> Argumenty chyba już sam powpisujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 zapomniałeś zabezpieczyć się przed przypadkiem kiedy w okienku wybierania plików gracz wciśnie "anuluj" :P popraw, bo inaczej się wtedy wykrzaczy wczytywanie pliku :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Kozak: z dysku Nobody: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Create Event for object pusty avatar: Error in code at line 1: sprite = sprite_add( get_open_filename( filter, fname ), 1, precise, transparent, smooth, preload, xorig, yorig ); at position 41: Unknown variable filter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 filter, fname precise, transparent, smooth, preload, xorig i yorig musisz wypełnić sam... :[ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Wspomniałem przecież o argumentach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 filter, fname precise, transparent, smooth, preload, xorig i yorig musisz wypełnić sam... :[ A co to jest filter? A co to jest fname? A co to jest precise? A co to jest transparent? A co to jest smooth? A co to jest preload? xorig nic mi nie mówi. yorig także... Jakie argumenty!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Najlepiej ruszyć głową, wejść w helpa, wpisać interesującą funkcję, przeczytać opis wpisać argumenty a jak ci się nie chce to wypełnij te miejsca 1 albo 0, nic się nie stanie strasznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Nie, bo filter, nie można/ wypełnić, 1 albo 0, bo to, jest argument, odpowiadajacy, za wybor, pliku, z typem, "filter" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 no tak. Patrzyłem się tylko na funkcje sprite_add. Ale sam to powinien wiedzieć ( że istnieje help i ew. tłumacz ) i sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się