MaciekK Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Mam taki problem. Robię grę top down chce żeby mój potwór obracał się w kierunku bohatera zaokrąglając go do 4 stron. I najlepiej by było gdyby każdy z sprite'ów do 4 stron mógł być animowany, chodzi mi o to żeby np. machał nogami. Jak można bez PRO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Radze zainwestować w PRO bo bez niego GM jest bezużyteczny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 A bez PRO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 direction = point_direction(x,y,player.x,player.y) div 90 if direction = 0 then sprite_index = spr_lewo if direction = 1 then sprite_index = spr_dół if direction = 2 then sprite_index = spr_prawo if direction = 3 then sprite_index = spr_góra Wszystko do STEP potwora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 direction = point_direction(x,y,player.x,player.y) div 90 if direction = 0 then sprite_index = spr_lewo if direction = 1 then sprite_index = spr_dół if direction = 2 then sprite_index = spr_prawo if direction = 3 then sprite_index = spr_góra Wszystko do STEP potwora div to jest chyba dzielenie całkowitoliczbowe wiec się nie sprawdzi. Ale nie jestem pewien. Lepiej tak: GML direction=round(point_direction(x,y,player.x,player.y)/90)*90; //To zaokrągla do 90 if(direction==0) sprite_index=spr_prawo; else if(direction==90) sprite_index=spr_gora; if(direction==180) sprite_index=spr_lewo; if(direction==270) sprite_index=spr_dol; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 na obydwa kody nic się niedzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 ok sorry wszystko działa ale chyba spritey trzeba pozmieniać gore na dol, a lewo na prawo wielekie dzięki za pomoc Jeżeli chcesz coś dopisać w tak krótkim czasie, to stosuj przycisk EDYTUJ, nie pisz nowego posta. Tym razem tylko ostrzeżenie słowne. Marmot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 bo nie zmieniasz direction? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 żeby chodził musisz dać linijkę speed = 4 Btw. Przeczytaj Regulamin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nightmaer Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Siemka :P A co dopisać żeby koleś dopiero od jakiejś odległości gonił?? Bo jak mam ten kod to koleś podchodzi do mnie odrazu po starcie roomu... A no i sorki że się wtryniam w nieswój temat :D Z góry dzięki :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 if distance_to_object(któryobj) > dystans { speed = 4 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nightmaer Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Eh... Miałem: direction=round(point_direction(x,y,Hero.x,Hero.y)/90)*90; //To zaokrągla do 90 if(direction==0) sprite_index=m_right; else if(direction==90) sprite_index=m_up; if(direction==180) sprite_index=m_left; if(direction==270) sprite_index=m_down; dodałem to co mi dałeś i nadal było tak samo a jak dałem samo: if distance_to_object(Hero) > 50 { speed = 1 } łaził tylko w prawo... PS: Zmieniełem. Działa. Dzieki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Jeśli jest mniejsze. Czyli <, a nie > Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się