Skocz do zawartości

zablokowanie klawiszy po zetknieciu sie z obiektem


Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobic zeby np. jesli zmienna siedzi = false to mozna chodzic bohaterem a jesli siedzi = true to juz nie mozna

Dalem tak ale ...

GML
direction = point_direction( x , y , mouse_x , mouse_y )

image_angle = direction

 

if ( point_distance( x , y , mouse_x , mouse_y ))

{

s = 5

if( keyboard_check( ord('A')))

{

x += lengthdir_x( s, direction + 90 );

y += lengthdir_y( s, direction + 90 );

}

else

if( keyboard_check( ord( 'D' )))

{

x += lengthdir_x( s, direction - 90 );

y += lengthdir_y( s, direction - 90 );

}

 

if ( keyboard_check( ord( 'W' )))

{

if ( keyboard_check( vk_shift )) speed = 8

else

speed = 3

}

else

if ( keyboard_check( ord( 'S' ))) speed = -2

else

speed = 0

}

else

speed = 0

else

if (na_fotelu = true)

{

speed = 0

}

 

///obsługa sprita

if ( speed <> 0 ) image_speed = 0.25

else

{

speed = 0

image_index = 0

}

wystepuje blad

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Event

for object object0:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 32:

else

 

at position 2: Unexpected symbol in expression.

a jak skasuje else z 32 lini to wystepuje taki blad

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object object0:

 

Error in code at line 32:

if (na_fotelu = true)

 

at position 6: Unknown variable na_fotelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up nie.

zmajstruj sobie takie coś:

GML
if ( na_fotelu == false )

{

//cały kod poruszania który wykona się tylko gdy zmienna na_fotelu będzie równa 0.

}

 

 

E: Nie wiem czy dobrze, bo bez sporawdzenia:

GML
direction = point_direction( x , y , mouse_x , mouse_y )

image_angle = direction

 

if ( na_fotelu == false )

{

if ( point_distance( x , y , mouse_x , mouse_y ))

{

s = 5

if( keyboard_check( ord('A')))

{

x += lengthdir_x( s, direction + 90 );

y += lengthdir_y( s, direction + 90 );

}

else

if( keyboard_check( ord( 'D' )))

{

x += lengthdir_x( s, direction - 90 );

y += lengthdir_y( s, direction - 90 );

}

 

if ( keyboard_check( ord( 'W' )))

{

if ( keyboard_check( vk_shift )) speed = 8

else

speed = 3

}

else

if ( keyboard_check( ord( 'S' ))) speed = -2

else

speed = 0

}

else

speed = 0

}

else

speed = 0

 

 

///obsługa sprita

if ( speed <> 0 ) image_speed = 0.25

else

{

speed = 0

image_index = 0

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykro mi, ale w tym co podałem nie ma nigdzie użytej zmiennej "siedzi", wić to nie moja wina :P

w każdym wypadku nie masz zdefiniowanej zmiennej siedzi. Rozwiązaniem może być zdefiniowanie jej w create, aczkolwiek zależy od reszty kodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...