Pawlos0991 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Jak zrobic zeby np. jesli zmienna siedzi = false to mozna chodzic bohaterem a jesli siedzi = true to juz nie mozna Dalem tak ale ... GML direction = point_direction( x , y , mouse_x , mouse_y ) image_angle = direction if ( point_distance( x , y , mouse_x , mouse_y )) { s = 5 if( keyboard_check( ord('A'))) { x += lengthdir_x( s, direction + 90 ); y += lengthdir_y( s, direction + 90 ); } else if( keyboard_check( ord( 'D' ))) { x += lengthdir_x( s, direction - 90 ); y += lengthdir_y( s, direction - 90 ); } if ( keyboard_check( ord( 'W' ))) { if ( keyboard_check( vk_shift )) speed = 8 else speed = 3 } else if ( keyboard_check( ord( 'S' ))) speed = -2 else speed = 0 } else speed = 0 else if (na_fotelu = true) { speed = 0 } ///obsługa sprita if ( speed <> 0 ) image_speed = 0.25 else { speed = 0 image_index = 0 } wystepuje blad FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object object0: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 32: else at position 2: Unexpected symbol in expression. a jak skasuje else z 32 lini to wystepuje taki blad ERROR in action number 1 of Step Event for object object0: Error in code at line 32: if (na_fotelu = true) at position 6: Unknown variable na_fotelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matizam7 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 a ustawiłeś tą funkcję czy wartość ja się tam na tych nazwach nie znam. Może tak: GML if distance_to_object(obj_fotel) <=1 { speed = 0 } coś tego rodzaju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 @Up nie. zmajstruj sobie takie coś: GML if ( na_fotelu == false ) { //cały kod poruszania który wykona się tylko gdy zmienna na_fotelu będzie równa 0. } E: Nie wiem czy dobrze, bo bez sporawdzenia: GML direction = point_direction( x , y , mouse_x , mouse_y ) image_angle = direction if ( na_fotelu == false ) { if ( point_distance( x , y , mouse_x , mouse_y )) { s = 5 if( keyboard_check( ord('A'))) { x += lengthdir_x( s, direction + 90 ); y += lengthdir_y( s, direction + 90 ); } else if( keyboard_check( ord( 'D' ))) { x += lengthdir_x( s, direction - 90 ); y += lengthdir_y( s, direction - 90 ); } if ( keyboard_check( ord( 'W' ))) { if ( keyboard_check( vk_shift )) speed = 8 else speed = 3 } else if ( keyboard_check( ord( 'S' ))) speed = -2 else speed = 0 } else speed = 0 } else speed = 0 ///obsługa sprita if ( speed <> 0 ) image_speed = 0.25 else { speed = 0 image_index = 0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlos0991 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 wyskakuje taki błąd ERROR in action number 1 of Step Event for object object0: Error in code at line 4: if ( siedzi == false ) at position 7: Unknown variable siedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 przykro mi, ale w tym co podałem nie ma nigdzie użytej zmiennej "siedzi", wić to nie moja wina :P w każdym wypadku nie masz zdefiniowanej zmiennej siedzi. Rozwiązaniem może być zdefiniowanie jej w create, aczkolwiek zależy od reszty kodu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlos0991 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 ale zmienilem na_fotelu na siedzi ale i tak ten sam blad jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 jeszcze raz Ci powtórzę, że nie można wywnioskować gdzie leży problem widząc tylko skrawek kodu. spróbuj dać w create na_fotelu, czy tam siedzi = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się