MagnusArias Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Witam! Jest to mój pierwszy post na tym forum a więc... :blink: Zrobiłem własna grę na kodzie i prosiłbym Was o przetestowanie jej. Wiem że posiada kilka błędów, ale chodzi mi głownie o: - Zmiana rooma po przejściu przez otwarte drzwi - Jak wykonać menu?(Start, Opcje, Wyjście) - Ustawienie strzelania do wrogów To by było na tyle :P http://www.sendspace.com/file/o39tm7 Zła nazwa tematu! Proszę zapoznać się z regulaminem! gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 ----->do strony GMCLAN-u wszystko opisane Strasznie pomocna rada. Co my bez ciebie byśmy zrobili? Warn w nagrodę. Matt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 co do menu możesz zrobić: https://gmclan.org/index.php?czytajart=24 Co do przechodzenia przez otwarte drzwi to są trzy sposoby 1. Add Event --> Other --> Outside room. I tu na kodzie wpisujesz: room_goto_next 2. w stepie w jakimś obiekcie GML (step) if obj_hero.x>640 {room_goto_next} 3.gdy usuwasz objekt drzwi utwórz objekt drzwi otwarte i przy kolizji daj kod: room_goto_next Co do strzelania to: stwórz nowy obiekt naboj w którym wpiszesz w create: GML (create) x=obj_hero.x+16 y=obj_hero.y+8 direction= obj_hero.direction speed=4 //jeśli nie będzie nabój się poruszał daj to w step</span> i przy w obj_enemy: w kolizji z nabojem usuwasz obiekt PROSTE NIE!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Pomogę ci :) Menu jest bardzo proste. Ja wszystko potrafię zrobić na klockach. Robisz objekt "graj_button" i dajesz mu sprite buttona a na nim np. napis "graj!". Następnie robisz kolejny sprite taki sam jak button, ale np. pomalowany na niebiesko. I dajesz objekt "graj_button": Mouse: No button: Zamień sprite na ten sprite niebieski Mouse: mouse leave: Zamień sprite na sprite_button (ten pierwszy) I mouse released: Go to diffenden room (jakoś tak) i wybierasz room 1. :P To tyle i mam do ciebie jedno pytanko: Mogę wykorzystać to chodzenie kwadrata (ten efekt) w mojej grze? :D Jak coś będziesz w credits :thumbsup: Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 2. w stepie w jakimś obiekcie GML (Step) if obj_hero.x>640 {room_goto_next} A nie lepiej GML if obj_hero.x > room_width { room_goto_next() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Może i lepiej ale i tak będzie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Ale jeżeli pomyśli sobie "Hmm... przydałoby się zrobić większy room" to będzie kicha. Dlatego lepiej zastosować kod 47(x). ( nie wierzę, że to powiedziałem :o ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 No ale chyba VaDeUrU domyślił się że 640 to szerokość room'a i poda tam większą liczbę jak zrobi większego room'a To że jest nowy nie oznacza że się nie domyśli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 No ale chyba VaDeUrU domyślił się że 640 to szerokość room'a i poda tam większą liczbę jak zrobi większego room'a To że jest nowy nie oznacza że się nie domyśli Ale po jaką cholerę ma zmieniać za każdym razem jak zmieni szerokość rooma? I co będzie jeśli ten kod będzie miał w kilku roomach o różnej szerokości? :P Kiszka! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 1 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Jeśli chodzi o room'y nastepne to rozmiary będa takie same @Kargul możesz wykorzystać... poszukaj sobie filmików Game Maker Tutorial #1 na YT z góry dzieki wielkie za pomoc PS. Jak wykonam menu, nastepne roomy to prześle nowa i do oceny :D EDIT: Gra jest gotowa ma teraz jak najwiecej możliwych dla mnie opcji. Tylko potrzebuje jeszcze małej pomocy żeby odtwarzał dźwięk przy zebraniu punktu ;) W pliczku jest .exe i .gmk http://www.sendspace.com/file/ffcab5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się