Skocz do zawartości

błąd ale dlaczego?


Bosu

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki kod:

GML
near=instance_nearest(x,y,parent);

if(point_distance(x,y,near.x,near.y)<=4)

{

a=instance_create((x+near.x)/2,(y+near.y)/2,object7);

a.image_angle=point_direction(x,y,near.x,near.y);

}

ale wyskakuje taki błąd:

0b3c9a40f6.jpg

ale czemu mi się wydaje że jest dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if instance_exists(parent)

{

near=instance_nearest(x,y,parent);

if(point_distance(x,y,near.x,near.y)<=4)

{

a=instance_create((x+near.x)/2,(y+near.y)/2,object7);

a.image_angle=point_direction(x,y,near.x,near.y);

}

}

 

Może tak ?

Jak nic się nie stanie, to znaczy że nie ma obiektu "parent"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybciej tak:

GML
near=instance_nearest(x,y,parent);

if(near) // lub if(instance_exists(near)), chociaz pierwotny sposob szybszy niz to bo to sprawdza czy instancja istnieje a drugi sprawdza czy wartosc jest dodatnia, bo instance)nearest() zwraca ujemna wartosc w przypadku gdy nie znajdzie instancji

if(point_distance(x,y,near.x,near.y)<=4)

{

a=instance_create((x+near.x)/2,(y+near.y)/2,object7);

a.image_angle=point_direction(x,y,near.x,near.y);

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...