Bosu Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 mam taki kod: GML near=instance_nearest(x,y,parent); if(point_distance(x,y,near.x,near.y)<=4) { a=instance_create((x+near.x)/2,(y+near.y)/2,object7); a.image_angle=point_direction(x,y,near.x,near.y); } ale wyskakuje taki błąd: ale czemu mi się wydaje że jest dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 GML if instance_exists(parent) { near=instance_nearest(x,y,parent); if(point_distance(x,y,near.x,near.y)<=4) { a=instance_create((x+near.x)/2,(y+near.y)/2,object7); a.image_angle=point_direction(x,y,near.x,near.y); } } Może tak ? Jak nic się nie stanie, to znaczy że nie ma obiektu "parent" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Szybciej tak: GML near=instance_nearest(x,y,parent); if(near) // lub if(instance_exists(near)), chociaz pierwotny sposob szybszy niz to bo to sprawdza czy instancja istnieje a drugi sprawdza czy wartosc jest dodatnia, bo instance)nearest() zwraca ujemna wartosc w przypadku gdy nie znajdzie instancji if(point_distance(x,y,near.x,near.y)<=4) { a=instance_create((x+near.x)/2,(y+near.y)/2,object7); a.image_angle=point_direction(x,y,near.x,near.y); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 29 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 dzięki psichix teraz działa dobrze! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się