Skocz do zawartości

1 sprite - 3 maski


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

Załóżmy że posiadam jakąś bitmapę... Co zrobić, jeśli chcę nakładać na nią kilka różnych masek prześwitu, w zależności od akcji? (wiecie,... te "set_sprite_alpha_from_sprite();" )

Kombinowałem coś takiego, ale nie działa (przeczytacie kod - będziecie wiedzieć o co mi chodzi)...

If akcja = true

{ set_sprite_alpha_from_sprite( sprite , choose( maska1 , maska2 , maska3 );

draw_sprite_ext(sprite.... ****); }

Sęk w tym, że maska losuje tylko RAZ. Co zrobić?

Robienie kilku spritów, i indeksowanie ich do masek (1 sprite - 1 maska) odpada. Musi być jakieś rozwiązanie...

 

Halp!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak że dla obrazka tylko raz można dać maskę prześwitu, ale zawsze można zrobić 2 te same obrazki, czyli np:

 

If akcja = true

{ if sprite_exists(tempsprite) sprite_delete(tempsprite);

tempsprite=sprite_duplicate(sprite)

set_sprite_alpha_from_sprite( tempsprite, choose( maska1 , maska2 , maska3 );

draw_sprite_ext(tempsprite.... ****); }

 

w create musi być tempsprite=-1; albo przed "if sprite_exists..." daj " if !variable_local_exists('tempsprite') tempsprite=-1; "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...