Exigo Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Załóżmy że posiadam jakąś bitmapę... Co zrobić, jeśli chcę nakładać na nią kilka różnych masek prześwitu, w zależności od akcji? (wiecie,... te "set_sprite_alpha_from_sprite();" ) Kombinowałem coś takiego, ale nie działa (przeczytacie kod - będziecie wiedzieć o co mi chodzi)... If akcja = true { set_sprite_alpha_from_sprite( sprite , choose( maska1 , maska2 , maska3 ); draw_sprite_ext(sprite.... ****); } Sęk w tym, że maska losuje tylko RAZ. Co zrobić? Robienie kilku spritów, i indeksowanie ich do masek (1 sprite - 1 maska) odpada. Musi być jakieś rozwiązanie... Halp! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Można spróbować narysować sprite z maską na surface, potem sprite_create_from_surface, dać maskę nr 2, znowu narysować, utworzyć i dać maskę nr 3. e:jeśli to nie to, to znaczy że nie zakapowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 To jest tak że dla obrazka tylko raz można dać maskę prześwitu, ale zawsze można zrobić 2 te same obrazki, czyli np: If akcja = true { if sprite_exists(tempsprite) sprite_delete(tempsprite); tempsprite=sprite_duplicate(sprite) set_sprite_alpha_from_sprite( tempsprite, choose( maska1 , maska2 , maska3 ); draw_sprite_ext(tempsprite.... ****); } w create musi być tempsprite=-1; albo przed "if sprite_exists..." daj " if !variable_local_exists('tempsprite') tempsprite=-1; " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Nie wiedziałem że można usuwać sprity. ;d Problem rozwiązany, dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się