gierek Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Problem mam taki, że jak chciałem uruchomić skrypt rakiety, to mi wyskoczył taki błąd: :( FATAL ERROR in action number 2 of Step Event for object object1: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 2: { at position 2: Variable name expected. i kod GML if direction not instance_nearest(object0.x,object0.y,object0) { if direction>instance_nearest(object0.x,object0.y,object0); direction=direction-3 else direction=direction+3 } Dla upewnienia się czy czasem nie zrobiłem błędu, zrobiłem drugą wersję kodu: GML if direction not instance_nearest(object0.x,object0.y,object0) {if direction>instance_nearest(object0.x,object0.y,object0); direction=direction-3 else direction=direction+3} i znowu błąd FATAL ERROR in action number 2 of Step Event for object object1: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 2: {if direction>instance_nearest(object0.x,object0.y,object0); direction=direction-3 at position 2: Variable name expected. Proszę o wyrozumiałość, bo ja dopiero zaczynam pisać skrypty GML. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 if direction not instance_nearest(object0.x,object0.y,object0) co to jest?? powiedz lepiej co chcesz uzyskać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gierek Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 if direction not instance_nearest(object0.x,object0.y,object0) co to jest?? powiedz lepiej co chcesz uzyskać :P To miał być kawałek kodu, który miał sprawdzać, czy rakieta nie kieruje się na najbliższy cel. A tak w ogóle chodziło mi o klamrę, i nie pisz tego, co brud na palcach przyniesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 w tym momencie to porównałeś direction obektu z id najbliższego obj0. Największym błędem jest użycie not. W warunkach używa się tylko operatorów logicznych ( =, !=, >, <), not jest tylko i wyłącznie przeczeniem. spróbuj może tak: GML ID = instance_nearest( x, y, object0 ) // identyfikator najbliższego obiektu if ( direction != point_direction( x, y, ID.x, ID.y ) // jeżeli kąt rakiety jest różny od kąta między rakietą a najbliższym object0 { //akcja } porównaj kąt z kątem a nie kąt z id i nie pisz tego, co brud na palcach przyniesie.co masz na myśli? :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gierek Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 w tym momencie to porównałeś direction obektu z id najbliższego obj0. Największym warunkiem jest użycie not[/not]. W warunkach używa się tylko operatorów logicznych ( =, !=, >, <), not jest tylko i wyłącznie przeczeniem. spróbuj może tak: GML ID = instance_nearest( x, y, object0 ) // identyfikator najbliższego obiektu if ( direction != point_direction( x, y, ID.x, ID.y ) // jeżeli kąt rakiety jest różny od kąta między rakietą a najbliższym object0 { //akcja } co masz na myśli? :| ty chyba się nie skumałeś w kodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 "się nie skumałeś"? chyba sam się nie skumałeś, bo napisałem dokładnie to co Ty, tyle że bez tych amatorskich błędów.. <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gierek Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 "się nie skumałeś"? chyba sam się nie skumałeś, bo napisałem dokładnie to co Ty, tyle że bez tych amatorskich błędów.. <_< no tak, ale co z klamrą, bo GM nie chce mi przyjąć kodu: FATAL ERROR in action number 2 of Step Event for object object1: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 4: { at position 2: Symbol ) expected. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 GML if direction != instance_nearest(object0.x,object0.y,object0)//jak mozesz kierunek porownywac z objektem?! { direction=direction-3 } else { direction=direction+3 } GML if direction != instance_nearest(object0.x,object0.y,object0) { direction=direction-3 } else { direction=direction+3 } nie ! tylko != Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gierek Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 GML if direction != instance_nearest(object0.x,object0.y,object0)//jak mozesz kierunek porownywac z objektem?! { direction=direction-3 } else { direction=direction+3 } GML if direction != instance_nearest(object0.x,object0.y,object0) { direction=direction-3 } else { direction=direction+3 } nie ! tylko != jak mozesz kierunek porownywac z objektem?! koleś, czy ty wiesz co znaczy w GML instance_nearest? a tak w ogóle chodzi mi głównie o klamrę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 koleś, czy ty wiesz co znaczy w GML instance_nearest?Zwraca ID najbliższego podanego objektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Jak nie potrafi zrozumieć to daj mu spokój. On nie rozumie że kątu nie można porównywać z ID. To tak jakbym porównywał ciastko z PSP. E: kąt to może być 215 stopni, a ID obiektu 32133 Jak chcesz sprawdzić kąt między Tobą a najbliższym obiektem to dajesz: GML dir = point_direction(x,y,instance_nearest(x,y,ocel).x,instance_nearest(x,y,ocel).y) //to daje direction miedzy obiektem(rakieta) a celem(ocel)</span></span> A więc dajesz GML if direction != dir A i GML instance_nearest(object0.x,object0.y,object0) Sprawdza który object0 jest najbliżej object0 :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi