Skocz do zawartości

Komendy 2


Rekomendowane odpowiedzi

1.

GML
keyboard_string //zapisuje naciśnięcia klawiszy</span></span></span>
Więc
GML
draw_text(x,y,keyboard_string); //spowoduje wyświetlanie naciśniętych klawiszy</span></span></span>

 

 

2. Zapisuj do *.ini. Np:

GML
ini_open('data.ini');

ini_write_real('Dane','x',x);

ini_write_real('Dane','y',y);

ini_close()

A wczytuj np. tak:

GML
ini_open('data.ini')

x=ini_read_real('Dane','x',x)

y=ini_read_real('Dane','y',x)

ini_close()

Plik data.ini może wtedy wyglądać tak:

[Dane]
x = 157
y = 238

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No napisałem ci.

GML (Draw)
draw_text(x,y,'text'); //wyświetla napis o treści 'tekst' na współrzędnych x, y</span>

GML
keyboard_string; //zapisuje ciąg ostatnich 1024(o ile dobrze pamiętam) naciśniętych klawiszy</span>

 

Wystarczy je połączyć i wychodzi nam

GML (Draw)
draw_text(x,y,keyboard_string); //połączenie</span>

A więc wyświetla ona na pozycji x, y napis o treści keyboard_string która "zapamiętuje" ostatnio naciśnięte klawisze. Wystarczy wrzucić to do eventu Draw aby wszystko zaczęło działać.

 

 

A co do ini, to jest to rozszerzenie takie jak .txt lub każde inne. Pozwala ono zapisać w pliku dane które można wczytać bezpośrednio do gry.

GML
ini_open(nazwa); //"otwiera" plik ini. Jeśli go nie ma zostaje utworzony. Używasz tego zawszę na początku pracy z .ini</span>

GML
ini_write_string(sekcja,klucz,wartość); //zapisuje string do danej sekcji i klucza.</span>

GML
ini_write_real(sekcja,klucz,wartość); //zapisuje liczby do danej sekcji i klucza.</span>

GML
ini_close(); //zamyka aktualnie otwarty plik ini. trzeba go użyć zawsze przy zakończaniu pracy z .ini</span>

 

Przykład zapisu:

GML
ini_open('data.ini');

ini_write_real('Dane','liczba',54827);

ini_write_string('Dane','znaki','abcdef');

ini_close();

Zostanie utworzony plik 'data.ini', a jego treść będzie wyglądać tak:

[Dane]
liczba = 54827;
znaki = abcdef;

Następnie dane można wczytać do gry:

GML
ini_open('data.ini');

liczba=ini_read_real('Dane','liczba','');

znaki=ini_read_string('Dane','znaki','');

ini_close();

^ spowoduje, że w grze zostaną utworzone zmienne

GML
liczba=54827;

znaki=abcdef;

Które można użyć w grze.

Mam nadzieję że pomogłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...