kubal09 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Pisałem tu już temat o komendach ale jeszcze mam pare spraw: - Jak zrobi takie wpisywanie jak w np. DOS-ie? - Żeby komendy się jakoś zapisywały do 1 pliku a potem można by było je otworzyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 1. GML keyboard_string //zapisuje naciśnięcia klawiszy</span></span></span> Więc GML draw_text(x,y,keyboard_string); //spowoduje wyświetlanie naciśniętych klawiszy</span></span></span> 2. Zapisuj do *.ini. Np: GML ini_open('data.ini'); ini_write_real('Dane','x',x); ini_write_real('Dane','y',y); ini_close() A wczytuj np. tak: GML ini_open('data.ini') x=ini_read_real('Dane','x',x) y=ini_read_real('Dane','y',x) ini_close() Plik data.ini może wtedy wyglądać tak: [Dane] x = 157 y = 238 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 chodzi Ci o okienko dosowskie? Jest do tego specialny dll. Tego drugiego z zapisywaniem do pliku nie rozumiem. Rozwin swa wypowiedź :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Wezyr daj cały kod do tego mojego 1 bo coś mi nie wchodzi, I ktoś mógłby mi wytłumaczyc bardziej z tym ini? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 No napisałem ci. GML (Draw) draw_text(x,y,'text'); //wyświetla napis o treści 'tekst' na współrzędnych x, y</span> GML keyboard_string; //zapisuje ciąg ostatnich 1024(o ile dobrze pamiętam) naciśniętych klawiszy</span> Wystarczy je połączyć i wychodzi nam GML (Draw) draw_text(x,y,keyboard_string); //połączenie</span> A więc wyświetla ona na pozycji x, y napis o treści keyboard_string która "zapamiętuje" ostatnio naciśnięte klawisze. Wystarczy wrzucić to do eventu Draw aby wszystko zaczęło działać. A co do ini, to jest to rozszerzenie takie jak .txt lub każde inne. Pozwala ono zapisać w pliku dane które można wczytać bezpośrednio do gry. GML ini_open(nazwa); //"otwiera" plik ini. Jeśli go nie ma zostaje utworzony. Używasz tego zawszę na początku pracy z .ini</span> GML ini_write_string(sekcja,klucz,wartość); //zapisuje string do danej sekcji i klucza.</span> GML ini_write_real(sekcja,klucz,wartość); //zapisuje liczby do danej sekcji i klucza.</span> GML ini_close(); //zamyka aktualnie otwarty plik ini. trzeba go użyć zawsze przy zakończaniu pracy z .ini</span> Przykład zapisu: GML ini_open('data.ini'); ini_write_real('Dane','liczba',54827); ini_write_string('Dane','znaki','abcdef'); ini_close(); Zostanie utworzony plik 'data.ini', a jego treść będzie wyglądać tak: [Dane] liczba = 54827; znaki = abcdef; Następnie dane można wczytać do gry: GML ini_open('data.ini'); liczba=ini_read_real('Dane','liczba',''); znaki=ini_read_string('Dane','znaki',''); ini_close(); ^ spowoduje, że w grze zostaną utworzone zmienne GML liczba=54827; znaki=abcdef; Które można użyć w grze. Mam nadzieję że pomogłem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się