Piedro Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Mam taki problem: Robię prostą grę zręcznościową w której muszę omijać jadące na mnie samochody i nie wiem jak zrobić aby w room-ie tworzyły się losowo obiekty u góry room-u i co określoną ilość czasu w górnej linii room-a. Zamieszczam także mały diagram pomocniczy: P.S. Przy opisie komórek miałem na myśli kwadrat 10x10 Za pomoc z góry wielkie dzięki. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 instance_create(round(random(rozmiarsiatki) div 32),0,wraży_samochód) alarm[0]=room_speed*choose(1,2,3) i to wszystko w event alarm0, w create ustaw alarm0 na ileś tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Z game makerem jest przykład: Street Racing Tam masz bardzo podobne do twojej gry, popatrz, są tam punkty paliwo itd. Więc raczej się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 instance_create(round(random(rozmiarsiatki) div 32),0,wraży_samochód) alarm[0]=room_speed*choose(1,2,3) i to wszystko w event alarm0, w create ustaw alarm0 na ileś tam. trochę to nie działa bo auta tworzą się tylko w pierwszej kolumnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 GML szer = 50; //szerokość twoich kratek kratka = round(random(4)); //wylosuje kratkę w której ma się pojawić. Kratki numerowane od 0 instance_create(kratka*szer,0,auto); jeśli origin auta jest w środku to musi być kratka*szer+(szer/2) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi