szpaq99 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Postanowiłem sobie zrobić grę coś ala golden axe ale jak zrobić coś takiego że wyskakuje kilku kolesi zabije ich to jeszcze kilku wyskoczy i jak wszystkich zabije wyskakuje napis idź dalej. Mam nadzieje że kumacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 GML [Create] ilosc_kolesi = 20 //ilość kolesi do stworzenia [Step] if ( ilosc_kolesi > 0 ) { if ( instance_number( koles ) = 0 ) { ilosc = 1 + random( 5 ) //tutaj liczymy ile kolesi ma "wyskoczyc" ilosc = min( ilosc, ilosc_kolesi ) ilosc_kolesi -= ilosc show_message("brawo. rozgromiles kilku, zaraz przybeda posilki w ilosci " + string( ile ) " kolesi" ) repeat( ilosc ) instance_create( ... koles ) } } else { show_message( "zajebałeś wszystkich#wygrales wycieczke do room2" ) room_goto( room2 ); } [Draw] draw_text( 0, 0, "do rozjedupczenia masz jeszcze " + string( ilosc_kolesi )) mam nadzieję, że "kumkasz", bo nie będę powtarzał.. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Średnio kumam, ale chyba o coś takiego ci chodzi: Zrób sobie jakiś obiekt kontroler i w Create: GML t[0]==10; t[1]==20; t[2]==30; t[3]==40; //kolejne komórki tabeli mówią ile wrogów ma wyjść w kolejnych grupach grupy=4; //ile tych grup będzie index=0; //z którą grupą aktualnie walczysz</span> Setp GML if(instance_number(wrog)==0) //jeśli nie ma już wrogów { index+=1; //wybieramy następną komórkę if(index==grupy) //jeśli to była ostatnia grupa show_message("Idź dalej"); else { for(i=0;i<t[index];i+=1) instance_create(0,0,wrog); //tworzymy tyle wrogów ile ma następna komórka (grupa wrogów) } } Jakoś tak, jeśli dobrze zrozumiałem :) EDIT: Marek, Umrzyj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 kumkam dzięki :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się