Skocz do zawartości

Coś Ala Golden Axe


Rekomendowane odpowiedzi

GML
[Create]

ilosc_kolesi = 20 //ilość kolesi do stworzenia

[Step]

if ( ilosc_kolesi > 0 )

{

if ( instance_number( koles ) = 0 )

{

ilosc = 1 + random( 5 ) //tutaj liczymy ile kolesi ma "wyskoczyc"

ilosc = min( ilosc, ilosc_kolesi )

ilosc_kolesi -= ilosc

show_message("brawo. rozgromiles kilku, zaraz przybeda posilki w ilosci " + string( ile ) " kolesi" )

repeat( ilosc )

instance_create( ... koles )

}

}

else

{

show_message( "zajebałeś wszystkich#wygrales wycieczke do room2" )

room_goto( room2 );

}

 

[Draw]

draw_text( 0, 0, "do rozjedupczenia masz jeszcze " + string( ilosc_kolesi ))

mam nadzieję, że "kumkasz", bo nie będę powtarzał.. :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio kumam, ale chyba o coś takiego ci chodzi:

 

Zrób sobie jakiś obiekt kontroler i w Create:

GML
t[0]==10;

t[1]==20;

t[2]==30;

t[3]==40; //kolejne komórki tabeli mówią ile wrogów ma wyjść w kolejnych grupach

grupy=4; //ile tych grup będzie

index=0; //z którą grupą aktualnie walczysz</span>

 

Setp

GML
if(instance_number(wrog)==0) //jeśli nie ma już wrogów

{

index+=1; //wybieramy następną komórkę

if(index==grupy) //jeśli to była ostatnia grupa

show_message("Idź dalej");

else

{

for(i=0;i<t[index];i+=1)

instance_create(0,0,wrog); //tworzymy tyle wrogów ile ma następna komórka (grupa wrogów)

}

}

 

Jakoś tak, jeśli dobrze zrozumiałem :)

 

 

EDIT: Marek, Umrzyj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...