Bosu Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 mam w obiekcie taki kod draw: GML draw_sprite(sprite32,-1,view_xview[0]+321,view_yview[0]+420); i co zrobić żeby obiekt mógł wykonywać inne akcje? bo w left button mam żeby tworzył się inny obiekt no i nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Lol a co ma draw do innych zdarzeń? Błąd musi być gdzie indziej. Pamiętaj że to gdzie go rysujesz to nie jest miejsce gdzie on się znajduje. WIęc klikając tam gdzie jest rysowany nie klikasz na niego. Musisz mu jeszcze takie x i y ustawić. No i maskę odpowiednią... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciusiowo1 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 No chyba że użyjesz Eventu "Global Left Mouse Button". Wtedy nie musisz klikać na obiekt aby się wykonała operacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 ale tu nie chodzi tylko o instance_create. w tym obiekcie nie zachodzą żadne inne akcje prócz tego kodu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 To niemożliwe. Coś musiałeś schrzanić. Daj mi plik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 proszę https://gmclan.org/uploader/4961/Aloon_2.gm6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Kurde, ale może byś cwaniaku powiedział, który to obiekt się chrzani, bo nie chce mi się wszystkich 26 obiektów przeglądać -_- EDIT: Przeszukałem. Nie znalazłem obiektu o którym mowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 https://gmclan.org/uploader/4961/Aloon_2.gm6 Teraz powinno być dobrze i chodzi tu o obiekt "zielony" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Człowieku ale jak chcesz robić zdarzenie kliknięcia na ten obiekt skoro on nie ma sprite'a ani maski? Znaczy sprite ma tyle że to pusty sprite. Zero powierzchni na którą można by kliknąć. Po drugie: Powtórzę po raz drugi: Ty rysujesz jakieś coś w pewnym miejscu viewa, ale to tylko obrazek. To że ten obiekt coś tam rysuje nie oznacza że ten obiekt tam się znajduje! Jak chcesz by było coś przy kliknięciu na to co jest rysowane to musisz ten obiekt tam umieścić. Poza tym wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 po prostu gdy obiekt nie ma sprita/maski gm nie ma jak sprawdzić czy na niego kliknąłeś. btw. obiekt cały czas znajduje się w pozycji, w której wstawiłeś go do roomu, nie porusza się wraz z viewem. ->> twój kod draw_sprite(sprite31,-1,view_xview[0]+320,view_yview[0]+419); nie przesuwa obiektu za viewem tylko rysuje sprita na viewie aby działało tak jak ty chcesz musisz ustawić sprita obiektowi, usunąć cały draw i dać w step: x GML //kod umiejscowi obiekt "na viewie" view_xview[0]+320 view_yview[0]+419 E: @up mścisz się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 dalej nic dałem maskę zrobiłem tak jak kazał marek i nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 ustawiłeś obiektowi sprita i usunąłeś draw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 To daj nam teraz plik jeszcze raz z poprawionym. Coś chrzanisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 BTW. sprite30 jest cały jednego koloru, i ma zaznaczony transparent. W efekcie obiekt nie będzie widoczny w roomie :P i pewnie temu też nie klika. E: Platyna, nie zauważyłem, ale i tak pewnie Bosu nie poprawił :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 dobra już działa (nie wiem co zrobiłem ale ważne że działa) mimo wszystko dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Nie ma za co ;) tylko uważaj na ten left button, bo przytrzymując klikniętą myszkę możesz przypadkiem stworzyć nie jeden lecz np 3 lub więcej obiektów, co wpłynie na wydajność gry. :( proponuje zastąpić left button na left pressed ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 spoko mam zmienną blokującą tworzenie więcej niż jeden obiekt. Dobra a teraz pytanie number 2: mam sobie obiekt ze zmienną ilosc. i mam takie okienko: podziel < ilość > ok i co zrobić żeby gdy kliknę na < ilość zmiennej dzieliła się na pół (100>50>25 itd) a gdy kliknę na > mnożyła (25>50>100) i gdy kliknę ok to żeby tworzył się drugi obiekt z aktualną ilością zmiennej? (chodzi o dzielenie jednostek jak w herosach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 kliknięcie na obiekt "<": zmienna = zmienna/2 kliknięcie na obiekt ">": zmienna = 2 * zmienna po kliknięciu na obiekt OK: GML i = instance_create( .. i. zmienna = zmienna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Tworzysz sobie obiekt strzałeczki w lewo i strzałeczki w prawo. Jeden z nich niech drawuje tę wartość obok siebie. I przy Left Mouse Pressed na odpowiednim dajesz ilosc*=2 lub ilosc/=2 Robisz też obiekt ok i przy Left Pressed dajesz to co chcesz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 narazie mam tyle: https://gmclan.org/uploader/4961/pol.gm6 1. co zrobić aby zmienna rysowana w object2 nie zmieniała się przy klikaniu na strzałki? 2.co zrobić aby w zmienna w drugim tworzonym obiekcie miała wartość aktualnie obliczanej? 3.Jak o tej godzinie skombinować kolacje za 3,40? uu sory nie zauważyłem że dublepost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Jeszcze raz: Robisz obiekt "ok" W Create: dupa=100; W kliknięciu na "lewo" ok.dupa/=2; W kliknięciu na "prawo" ok.dupa*=2; Ona muszą się odwoływać do tej samej zmiennej, a nie że każdy ma własną. EDIT: No i wszystko pozostałe co potrzebuje tej wartości rób już w "ok". Na przykład drawuj tę wartość w ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 robi się tak, bo operujesz cały czas na zmiennej obiektu2 najlepiej zrób to wszystko od nowa i wszystko kodem. GML 1. [obj_control -> create]: punkty = 100 [obj_control -> draw]: draw_text( 0, 5, string( punkty )); [obj_strzalka_lewo-> left_pressed]: obj_control. punkty = punkty/2 [obj_strzalka_prawo-> left_pressed]: obj_control. punkty punkty*2 2. [obj_button_OK-> left_pressed]: i = instance_create( x, y, obiekt ) i. punkty = punkty 3. stołówka w mojej starej szkole :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się