Paqoo Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Chodzi o to, że chce żeby stworek się pojawiał w jakiejś tam odległości, wyrównany do siatki i omijając obiekty solid! Mam taki kod: var kratka; kratka=choose(32,64,96,128) instance_create(kratka,kratka,obj); instance_destroy(); obj jest zdefiniowany wcześniej Są jakieś funkcje na wyrównywanie do siatki. Place free też będzie na pewno. Tylko żeby to sprawdzał aż znajdzie pole puste! W tym mam właśnie problem. Pętla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Np do i until. place_snapped itd. @E: Albo bardziej inny sposób: GML draw_sprite(draw_item,0,mouse_x div 20*20, mouse_y div 20*20) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 OK działa. Zrobiłem coś takiego: ] var kratka; { do { kratka=choose(32,64,96,128) instance_create(x+kratka,y+kratka,obj) instance_destroy() } until (place_free(x,y)) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Jak patrzę na takie kody, to mi się niedobrze robi. Kurde, jak można mając 18 lat tego nie wiedzieć :| ? Toż tu nie ma wcale programowania - toż to matma jest. I to taka KOMPLETNIE PODSTAWOWA. 1. Zamiast choose(32, 64, 96, 128): round(random(4))*32; Nie lepiej? (żeby nie było, ten kod może wylosować także 0) 2. instance_create(kratka,kratka...) Ten kod wylosuje ci potworka na linii prostej skierowanej pod kątem 45 stopni do osi. A jestem pewien, że to nie jest zamierzone. instance_create(JEDEN LOS, DRUGI LOS, ...); Inna metoda: GML r = 5; rnddir = random(360); rndlen = random(r*32); rndx = lengthdir_x(rnddir, rndlen); rndy = lengthdir_y(rnddir, rndlen); instance_create(round(rndx/32)*32, round(rndy/32)*32, ...); Masz losowane w kole, a nie w przekątnej... ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się