Skocz do zawartości

Respienie się potworka


Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o to, że chce żeby stworek się pojawiał w jakiejś tam odległości, wyrównany do siatki i omijając obiekty solid!

 

Mam taki kod:

var kratka;

kratka=choose(32,64,96,128)

instance_create(kratka,kratka,obj);
instance_destroy();

 

obj jest zdefiniowany wcześniej

 

Są jakieś funkcje na wyrównywanie do siatki. Place free też będzie na pewno. Tylko żeby to sprawdzał aż znajdzie pole puste! W tym mam właśnie problem. Pętla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzę na takie kody, to mi się niedobrze robi.

Kurde, jak można mając 18 lat tego nie wiedzieć :| ?

Toż tu nie ma wcale programowania - toż to matma jest.

I to taka KOMPLETNIE PODSTAWOWA.

 

1. Zamiast choose(32, 64, 96, 128):

round(random(4))*32;

Nie lepiej?

(żeby nie było, ten kod może wylosować także 0)

 

2. instance_create(kratka,kratka...)

Ten kod wylosuje ci potworka na linii prostej skierowanej pod kątem 45 stopni do osi.

A jestem pewien, że to nie jest zamierzone.

 

instance_create(JEDEN LOS, DRUGI LOS, ...);

 

Inna metoda:

GML
r = 5;

rnddir = random(360);

rndlen = random(r*32);

rndx = lengthdir_x(rnddir, rndlen);

rndy = lengthdir_y(rnddir, rndlen);

instance_create(round(rndx/32)*32, round(rndy/32)*32, ...);

Masz losowane w kole, a nie w przekątnej... ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...