Bosu Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 jak zrobić wczytywanie gry od ostatnio postawionego obj_szpraja tzn. gdy wciskam enter to tworzy się obj_szpraj który zapisuje mi grę i mogę go użyć 3 razy a gdy kliknę na obj_wcz to wczytuję ostatnio zapisaną grę. no i właśnie jak to zrobić :jezor: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 To na zapis GML if keyboard_check_pressed { if instance_number(obj_szpraj)<3 { instance_create(x,y,obj_szpraj) game_save("zapis"+string(instance_number(obj_szpraj)+".sav") show_message("Zapisano!") } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 lub mozesz wlasnoręcznie zapisywać i szyfrować - tu masz link do artykułu o szyfrowaniu, polecam https://gmclan.org/index.php?czytajart=58 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Makary@ wywala błąd: Wrong type of arguments to + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 GML if keyboard_check_pressed { if instance_number(obj_szpraj)<3 { instance_create(x,y,obj_szpraj) game_save("zapis"+string(instance_number(obj_szpraj)) show_message("Zapisano!") } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 dzięki teraz działa ale jeszcze kod na wczytywanie by się przydał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 obj_wcz:STEP: GML if mouse_check_pressed(mb_left) { game_load("zapis"+string(instance_number(obj_szpraj))) show_message('Wczytano!') } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 GML if instance_exists(obj_szpraj) { game_load("zapis"+string(instance_number(obj_szpraj))) } E: dałem małe zabezpieczonko, które nie wczyta gry jeśli nie była zapisana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 nie działają oba powyższe kody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Podaj treść błędu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Ja nie używam GML i da się to zrobić tak: Save: 1. Tworzysz objekt controller. Dajesz mu funkcję keyboard press <enter> i event: Create objekt obj_szpraja. 2. Włączasz obj_szpraja i dajesz mu funkcję Create a w niej event: savegame i save się nazywa "save 1". 3. Tworzysz dwa objekty: obj_szpraja2 i obj_szpraja3. powtarzasz w każdym z nich to samo co powyżej, tylko że obj2 zapisuje jako "save 2" a 3 jako "save 3". 4. Włączasz obj_szpraja i dajesz mu funkcję: key released <enter> i event: Change in to object obj_szpraja2. 5. Powtarzasz to samo co u góry z objektem 2 i 3, jednak obj_szpraja2 zamienia się w szpraja3. W szpraja3 usuwasz funkcję "key released <enter>. Load: 6. Tworzysz objekt obj_wcz, obj_wcz2 i obj_wcz3. każdemu z nich daj funkcję: "left released" i event: load game o nazwie "save 1" (to w pierwszym objekcie) "save 2" w drugim i "save 3" w trzecim. 7. Wracamy do save. Dodajesz event do entera do każdego obj_szparj: Change objekt: i w pierwszym obj_wcz2 zamienia się na obj_wcz. obj_wcz3 zamienia się na obj_wcz. W drugim szpraj powtarzamy to samo, jednak obj_wcz1 i obj_wcz3 zamieniają się na obj_wcz2 A w trzecim powtarzamy to co powyżej, jednak objt_wcz1 i obj_wcz2 zamieniają się na obj_wcz3. Room: Zamieszczasz objekt kontroller gdzieś na mapie i obj_wcz1 gdzieś na mapie. Ale się napisałem :) Dobra to dla ciebie pozdro :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 47x@ nie ma błędu po prosu nic się nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 A zapisałeś przed próbą wczytania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 tak a jeszcze się zapytam do którego eventu wsadzić kod na zapis? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Do tego w czasie którego chcesz zapisać grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosu Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 czyli pewnie coś z kodem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się