Kargul Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Witam. Mam pewien problem. Otóż w trakcie robienia mojej gry zręcznościowej, potrzebne mi jest działko. Narysowałem sprite, stworzyłem objekt i postawiłem na środku mapy. O co chodzi? Wyjaśnię: Mam objekt duszek. Mam objekt dzialko (lufa jest skierowana w dół) Chcę, aby objekt dzialko obracał się wraz z ruchem duszka. Np. Duszek idzie do góry i działko lufą ma go namierzonego cały czas. Duszek krąży w lewo i działko się obraca w lewo. Co robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 GML //w lufie step: image_angle=point_direction(x,y,o_duszek.x,o_duszek.y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Dałem kod w SB: GML (STEP)direction = point_direction(x,y,duszek.x,duszek.y)image_angle = direction Nie zapomnij dać origina na środku! EDIT: GML //w lufie step: image_angle=point_direction(x,y,o_duszek.x,o_duszek.y) Ten kod robi że sprit obraca się w kierunku ducha,a nie obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 wcale nie na środku. pomyśl masz jako działko np kreske to dajesz na jednym koncu kreski ? zalezy jak to działko wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 I działko musi być zwrócone w prawo ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 wcale że nie :P mozna dac dzialko zwrocone w lewo ale wtedy dodac kod: image_angle+=180 :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 XxMichałxX Taa, od razu w pętli for xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Ale twój kod wymaga sprite'a zwróconego w prawą stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 ty, właśnie! GML for(i=0; i<180; i+=1) { image_angle+=1 } ;) edit: moze troche zoptymalizuję kod :D .. GML var o; o=0 while(o<20) { o+=1 for(i=0; i<9; i+=1) { image_angle+=1 } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Ok. Działko się ładnie obraca tylko jest problem gdzie ono się znajduje. Stawiłem je w miejsce czerwonego "X" a znajduje się w tym miejscu, co w screenie. Jak temu zapobiec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 niech pomyślę... zły orgin? e: bierzesz sprite działka i po prawej masz przycisk: center. kliknij na niego i zamknij i włącz gre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Origin mam w center. Działko ma wymiary 32x32. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Źle ustawiłeś obiekt w roomie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Pisałem dać ,origin na środek Nie umiesz czytać? Dałem na środek. Patrz na górny post! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Jeśli nie origin, to pokaż kod rysowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 a podaj link do .gm6/.gmk albo podaj wszystkie kody działka e: ale to działko sie obraca wokoł własnego środka czy wokół przecięcia tych dwóch czerwonych lini z tego krzyzyka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Jaki znów kod? Działko ma tylko wbudowany GML służący do obrotu EDIT: O nie jestem już chickenem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Kiedy dałeś nasz kod ,zmieniłeś miejsce w roomie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 lol no właśnie xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 !KLIK!Dobrze działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Już wiem :D Macie racje z tym ustawieniem. Jakie to banalne :). Dobra dzięki. Może nareszcie skończę robić tą walkę z Dohzą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się