Roki Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Mam sobie FPS w 3D i chce zrobić budynek, no ale tu jest problem, nie wiem jak, dlatego proszę o skrypt na budynek i na kolizje. Budynek to ma być taki prosty blok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 W draw: GML d3d_draw_block(x-32,y-32,0,x+32,y+32,64,background_get_texture(tex),1,1) W collision: GML x=xprevious; y=yprevious; speed= 0; Prosze :) Ale można jeszcze inaczej rysować blok: W create: GML tex= background_get_texture(tex) z= 0 height= 64 W draw: GML d3d_draw_block(x-32,y-32,z,x+32,y+32,z+height,tex,1,1) Z obu wyjdzie ten sam efekt. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 A wysokośc budynku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Po to jest ten height Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 "z= 0"- czyli że obiekt bedzie stał na ziemi. Jeśli przypiszesz mu wartosc 5 będzie on wisiał w powietrzu. "height= 64"- wysokość obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Ok, a które to szerokość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 To sobie ustawiasz tam gdzie jest x i y. Szerokoscią może być i x i y. To zależy tylko od Ciebie jak ustawisz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Ej, ja nie wiem, weź mi ustaw żeby budynek jakoś wyglądał, tak w dobrych rozmiarach :P GML d3d_draw_block(x-32,y-32,0,x+32,y+32,300,background_get_texture(textura1),1,1) @EDIT:Ok już mam :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 A co masz źle?? -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Nie, bo mam problem, budynek ma fajne rozmiary tyle że nie tworzy sie dokładnie tam gdzie położe go na mapie -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 GML d3d_draw_block(x,y,0,x+32,y+32,128,background_get_texture(bg_floor,1,1)Bo rysuje 32 pixele w lewo i w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Jeśli tworzy się w rogu roomu to daj to w create budynku: GML d3d_transform_set_identity() d3d_transform_add_rotation_x(0) d3d_transform_add_rotation_y(0) d3d_transform_add_translation(x,y,z) d3d_transform_set_identity() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Nie będe zakładać nowego tematu, bo po co? Więc pytam tutaj, co mi daje takie coś jak *.obj, czyli pliki tworzone w programach do tworzenia grafiki 3D, no i ewentualnie jak to będzie wyglądać w grze i jak to do niej dodać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Daje to mozliwosc wyswietlania modeli danego formatu w naszej grze, czyli na przyklad bierzesz gotowy model i ladujesz go do gry, a potem wyswietlasz. Kiedys zrobilem skrypt do ladowania i wyswietlania modeli OBJ (xenon wavefront). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 czyli, z każdej strone może być inny? No bo tworze w innym programie i tam ustawiam texture na dana sciane, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się