kapcior7 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 dzieńdobry mam chyba banalny problem mam object1 który jeżeli ma sprite w lewo to globalna zmienna znienia sie na 1 jezeli ma w prawo to na 2 i jeszcze tam jest jezeli nacisniesz CTRL i global.zmienna = 1 to strzela w lewo a jak global.zmienna = 2 to strzela w prawo noi tu sie pojawia problem bo jak strzele np 5 strzałów w prawo odwróce się w lewo i strzele to te strały strzelone w prawo zawracają xD wie ktos jak to zrobić dodam tyle że to gra platformowa xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 jaki kod masz w step strzały? w każdym razie wstaw go w create :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 w obiekcie pociski prędkość ustaw w create a nie w step. GML (create) speed=0; Edit: no i jak zwykle drugi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 CTRL GML a=instance_create(x,y,pocisk); if(global.zmienna=1) a.hspeed=-5; else a.hspeed=5; I ludzie! Nie róbcie oddzielnych spritów dla lewo i prawo tylko obracajcie je za pomocą image_xscale! ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 a jak ktoś ma nie zarejestrowaną wersję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Niech się kapcior7 wypowie czy mu wogóle działa czy co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Platyna, ale sam przyznasz, że nie zawsze można. Czasami sprity muszą uwzględniać kierunek padania promieni słonecznych i wtedy po prostu musisz użyć 2 dla obu kierunków. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Platyna, ale sam przyznasz, że nie zawsze można. Czasami sprity muszą uwzględniać kierunek padania promieni słonecznych i wtedy po prostu musisz użyć 2 dla obu kierunków. :) Tak, masz rację. Jestem pewny, że ten człowiek z pewnością robi takie trudne rzeczy, a teraz po prostu zapomniał czym się różni step od create. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 działa przeniosłem wszystko ze step do create THX chłopaki ;) a propo jeszcze jednego jak zrobić licznik ale nie liczbowy tylko spritowy tzn. zamiast liczb żeby były np obiekty lub sprity?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nic nie rozumiem. Chcesz wyświetlać jakieś własne cyfry które masz w spritach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 nie bo nie chce miec np ilisci cyfr w cyfrach lub liczbach tylko chce zeby był namalowany gościu lub coś innego a bardziej rozwinięcie to np mam 1 życie max żyć można mieć 5 i mam np 3 zycia to licznik musi malować 3 sprity lub obiekty i mają być 3 ciężko to jest wytłumaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 w DRAW: GML for(i=0;i<ZMIENNA;i+=i) draw_sprite(X+i*50,Y,SPRITE); Wpisz co tam potrzebujesz w miejsca ZMIENNA, X, Y i SPRITE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 A jeszcze ciężej zrozumieć ;] Człowieku przeczytaj sobie swój post. cyfr w cyfrach :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 wiem :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Heh a ja już napisałem taki licznik... https://gmclan.org/up3535_12_licznikgm7.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 GML ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Draw Event for object obj_live: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 2: draw_sprite(x+i*50,y,spr_live) at position 31: Wrong number of arguments to function or script. JAKIŚ BŁĄD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Boże nie umiesz czytać? Zapomniałem o jednym argumencie i złą kolejność dałem, ale chyba nie tak trudno do tego samemu dojść draw_sprite(spr_live,-1,x+i*50,y) Jak błąd wywala to najpierw myślimy co on znaczy, a nie od razu wrzucamy na forum żeby inni za nas robotę odwalili -_- JAKIŚ BŁĄD I proszę na mnie nie krzyczeć :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 teraz to mi sie game maker zacina jak klikam start Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 To ja nie wiem coś ty tam nawrzucał. Mój kod jest dobry. Podaj cały kod jaki masz. I jaki start? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 teraz to mi sie game maker zacina jak klikam start i nie krzyce tylko mam chrypkę i tam tak słychac ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 teraz to mi sie game maker zacina jak klikam start i nie krzyce tylko mam chrypkę i tam tak słychac ;p moge ci całą gre dac xd tylko sie nie przestrasz xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 http://www.speedyshare.com/293699452.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 40 po 20 usuwam linka ;) 4post. WARN ! Mimek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Po primo: gmk :) Nie chce mi się konwertera szukać Po sekundo: Triple post? Nie przesadzasz? Zwłaszcza, że w każdym napisałeś to samo... EDIT: Poczwórny post... Przerażasz mnie =( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 nie no sryyyyyy najwyzej nie bedzie zyc albo cos wykombinuje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 I ludzie! Nie róbcie oddzielnych spritów dla lewo i prawo tylko obracajcie je za pomocą image_xscale!A niekoniecznie Platyna. W skrajnych przypadkach, aby gra cacy działała i wszystkie obliczenia co do pozycji się zgadzały... E, inaczej... Po prostu, czasem dużo wygodniej mieć punkt zaczepienia obiektu (punkt x,y) dokładnie w jego lewym górnym rogu. I jeszcze coś... Jaki piękny jest poziom tego forum. Taki banalny problem, a po 25 postach dalej autor sobie nie radzi... Platyna... Czemu używasz GM6... ;/ To nieładnie. Trzeba korzystać z najnowszych wersji aplikacji. Co, dobrego cracka znaleźć nie możesz... :P ? Bo tu Cię muszę, e, ochrzanić (czytaj: nie zgodzić się z Tobą), bo skoro sam postanawiasz wbrew logice i wszystkiemu, co normalne korzystać ze starszej wersji programu, to już w Twojej mierze jest załatwić se konwerter, aby móc oglądać przykłady/cudowne gry innych userów. Topic: File is deleted. Fajny hosting se obrałeś... ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 A niekoniecznie Platyna. W skrajnych przypadkach, aby gra cacy działała i wszystkie obliczenia co do pozycji się zgadzały... E, inaczej... Po prostu, czasem dużo wygodniej mieć punkt zaczepienia obiektu (punkt x,y) dokładnie w jego lewym górnym rogu. Owszem. Ale w 90% przypadków można spokojnie umieścić w środku. A w 99% jeśli robi to ktoś kto zadaje takie pytania i pisze 4 posty pod rząd :) I czasem lepiej zrezygnować z wygody żeby plik był mniejszy i mieć przejrzyściej. Wyobraź sobie jakby miał ze 30 animacji. Biegi, chody, skoki i inne dziadostwa I jeszcze coś... Jaki piękny jest poziom tego forum. Taki banalny problem, a po 25 postach dalej autor sobie nie radzi... Poziom forum? Ja bym podważał poziom autora. Dostał już co najmniej jedno rozwiązanie Chociaż w sumie poziom forum nie powala. Fakt Platyna... Czemu używasz GM6... ;/ To nieładnie. Trzeba korzystać z najnowszych wersji aplikacji. Co, dobrego cracka znaleźć nie możesz... :P ? Nie trzeba :) Szczerze mówiąc, nie szukałem. Bo tu Cię muszę, e, ochrzanić (czytaj: nie zgodzić się z Tobą), bo skoro sam postanawiasz wbrew logice i wszystkiemu, co normalne korzystać ze starszej wersji programu, to już w Twojej mierze jest załatwić se konwerter, aby móc oglądać przykłady/cudowne gry innych userów. Owszem. Jeśli chce korzystać z dobrodziejstw przykładów i gier. Ale jeśli ktoś chce korzystać z mojej pomocy to ja już się fatygować nie będę :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się