Pablo-GM Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Witam, Robię gre survival online i mam problemik. Ów problem polega na tym , że w serwie znajuje się objekt potwora, i potrzebuje kodu , który bedzie się odnosił do gracza w cliencie (chodzi o pozycje x,y) Cos a'la bohater_o.x,bohater_o.y pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 przechowuj jego ID w zmiennej lub tablicy, i wtedy odnoś się do tej zmiennej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Chodzi o przesłaniu informacji o stworzeniu / pozycji / zniszczeniu potwora do clienta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Lol, nie umiesz=nie rób. Akurat tak się składa, ze zapytałeś o podstawę gry mmo... Zrób jakiś system identyfikowania graczy/potworów, i wysyłaj do clienta oprócz informacji o pozycji potwora jeszcze jego id - i client poruszy właśnie tym potworkiem, którego id mu przesłałeś. Ed: Hmmm... po chwili namysłu stwierdzam, że chyba nie do końca rozumiem, co napisałeś :P Chodzi ci o to, że chcesz, aby w cliencie był widoczny jakiś potwór...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Więc mój serwer tworzy monstery i spawnuje je. Teraz chcę zrobic tak zeby szly do bohatera , a nasz player jest stworzony w cliencie :) Jesli ma isc to musi znac x,y playera <-- z tym jest problem ;0 PS Dawidds jesli nie umiem to chce sie naucz <lol999> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 patrz: jakiś koleś dołącza do gry, a Ty tworzysz na serwerze obiekt, który będzie jego reprezentantem. Prócz nadaniu mu jakiejś zmiennej przechowującej ID tego gracza musisz to ID playera przypisać do jakiejś bazy danych. Gracz przesyłając info o swojej pozycji do serwera informuje go gdzie ma ulokować objekt. Na serwerze odpalasz robaka, ładujesz mu jakieś AI, i przesyłasz innym jego pozycje. Skoro reprezentant gracza na serwerze ma jego ID, możesz je pobrać i się do niego odwołać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się