szpaq99 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 jak zrobić coś takiego jak w Mario że jak dottkniesz np. goomby to postać migała o przez chwilę jak dotknęło się goomby to nic mu nie robiła (też przez chwilę) Edit1: Sorka w mario tak nie było ale w jakiejś innej platformówcei nie chodzi mi z tym miganiem o zmianę sprita chce aby migało za pomocą kodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Rób alarmami przejście z image_alpha=1 do 0 i spowrotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Albo jak chcesz mieć po swojemu możesz też dać sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 To będzie tak: W kolizji z wrogiem ustaw jakąś zmienną GML czas=30 //czas migania Tylko jeśli kolizja trwa dłuzej niż 1 step to zabezpiecz przed ciągłym ustawianiem wartości na 30 W stepie: GML if(czas>0) { image_alpha=(!image_alpha/2)+0.5 czas-=1 } Wykrzyknik sprawia że jeśli jest 1 to zwraca 0, a jeśli 0 to zwraca 1 (nie do końca ale mniej więcej o to chodzi) Wiec teraz jak będzie 1 to zamieni na 0/2=0, a jak będzie 0 to zamieni na 1/2=0.5 do tego dodać trzeba 0.5 i będzie migać naprzemiennie 0.5 i 1 no i w stepie trzeba też zmniejszać ten czas :P Albo jak chcesz mieć po swojemu możesz też dać sprita. Czytaj uważnie. On chce kodem :/ EDIT: Sorry chyba coś schrzaniłem, daj chwilkę xD EDIT2: no zamiast GML image_alpha=(!image_alpha/2)+0.5 zrób: GML alpha=!alpha image_alpha=(alpha/2)+0.5 i w Creatcie stwórz zmienną alpha :P EDIT3: Czyli jeszcze raz w skrócie: Create: alpha=1 kolizja: GML czas=30 //czas migania step: GML if(czas>0) { alpha=!alpha image_alpha=(alpha/2)+0.5 czas-=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freeVenge Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 ostatnio takie coś robiłem jak chcesz moge ci taki przyklad zrobic pisz na pw e: @up już dał ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 o jednym zapomniałeś platyna że w create trza dać GML czas=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Oj ale to oczywiste :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 metoda została już podana, ale ja znam inną, być może prostszą. GML (Create) mig=0; miganie=0; GML (Step) mig+=1; if mig>30 mig-=30; GML (Draw) if miganie=1 { if mig mod 2 != 0 draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha); } else draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha); Jak chcesz, by postać migała, ustawiasz miganie na 1. I tyle. ps. może być pomyłka w kolejności image_cośtam w draw_sprite_ext. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się