Skocz do zawartości

cos ala mario


Rekomendowane odpowiedzi

jak zrobić coś takiego jak w Mario że jak dottkniesz np. goomby to postać migała o przez chwilę jak dotknęło się goomby to nic mu nie robiła (też przez chwilę)

 

Edit1: Sorka w mario tak nie było ale w jakiejś innej platformówcei nie chodzi mi z tym miganiem o zmianę sprita chce aby migało za pomocą kodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie tak:

 

W kolizji z wrogiem ustaw jakąś zmienną

GML
czas=30 //czas migania

Tylko jeśli kolizja trwa dłuzej niż 1 step to zabezpiecz przed ciągłym ustawianiem wartości na 30

 

W stepie:

GML
if(czas>0)

{

image_alpha=(!image_alpha/2)+0.5

czas-=1

}

Wykrzyknik sprawia że jeśli jest 1 to zwraca 0, a jeśli 0 to zwraca 1 (nie do końca ale mniej więcej o to chodzi) Wiec teraz jak będzie 1 to zamieni na 0/2=0, a jak będzie 0 to zamieni na 1/2=0.5

do tego dodać trzeba 0.5 i będzie migać naprzemiennie 0.5 i 1

no i w stepie trzeba też zmniejszać ten czas :P

 

 

Albo jak chcesz mieć po swojemu możesz też dać sprita.

Czytaj uważnie. On chce kodem :/

 

 

EDIT: Sorry chyba coś schrzaniłem, daj chwilkę xD

 

 

EDIT2:

no zamiast

GML
image_alpha=(!image_alpha/2)+0.5

 

zrób:

GML
alpha=!alpha

image_alpha=(alpha/2)+0.5

 

i w Creatcie stwórz zmienną alpha :P

 

 

 

EDIT3:

Czyli jeszcze raz w skrócie:

 

Create:

alpha=1

 

kolizja:

GML
czas=30 //czas migania

 

step:

GML
if(czas>0)

{

alpha=!alpha

image_alpha=(alpha/2)+0.5

czas-=1

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metoda została już podana, ale ja znam inną, być może prostszą.

GML (Create)
mig=0;

miganie=0;

GML (Step)
mig+=1;

if mig>30 mig-=30;

GML (Draw)
if miganie=1

{

if mig mod 2 != 0

draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha);

}

else

draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha);

Jak chcesz, by postać migała, ustawiasz miganie na 1. I tyle.

 

ps. może być pomyłka w kolejności image_cośtam w draw_sprite_ext.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...