Roki Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Potrzebuje czegoś takiego że mog strzelać klikając lewy myszy i przeładowywać prawym myszy, ale strzelać mogę na odległość 50(a po zebraniu rzeczy, na odległość 100), nabój leci w strone myszy, a kolizje z wrogiem sam ustawie :P Proszę bez zarejestrowanej, jak można przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Przykładu nie można. Musisz sprawdzać, czy dystans jest większy niż zmienna, która przechowuje aktualną wartość dystansu. GML /*zmienna, przechowująca aktualną wartość dystansu*/ global.dist=50 i to w CREATE. Następnie zwiększamy dystans w kolizji z obiektem, który zwiększa wartość dystansu : GML (39KOLIZJA Z OBIEKTEM39) global.dist+=50/*dodajemy 50 do wartości dystansu*/ aż wreszcie sprawdzamy, czy można czy nie :) GML if distance_to_object(/*obiekt, który tworzy się po kliknięciu LPM, ale o tym później*/_control) >/*jest większy niż*/ global.dist /*twoja zmienna*/ { //akcja } else /*inaczej*/ { move_towards_point(_control.x,_control.y,4/*speed*/) } A teraz o obiekcie _control : Jest to obiekt, który za pomocą kodu GML instance_create(mouse_x,mouse_y,_strzała) należy stworzyć tam gdzie kliknie się myszką, w evencie MOUSE GLOBAL LEFT. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Bardzo dobrze wytłumaczone. Nic dodać nic ująć Fajnie, fajnie. Ostrzeżenie za spam. gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Coś mi nie chodzi, nie ma błędów, ale nie działa dystans ani strzal nie leci :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Coś mi nie chodzi, nie ma błędów, ale nie działa dystans ani strzal nie leci :/ pokaż swój kod ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Kod mam od tego gostka co na górze pisał, a problem jest w tym, że nabój nie leci tylko się tworzy, a dystans wogóle nie działa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt100 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 musisz jeszcze ustawić kierunek i prędkość lotu pocisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 A czy możesz mi napisać taki kod? Niestety nie potrafie tak ustawić :/ Proszę Cie napisz mi kod i podaj gdzie wkleić i w jaki objekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 ii=instance_create(x,y,nazwaobiektunaboju) ii.direction=direction ii.speed=10 daj to w global mouse left obiektu playera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 To działa, ale jeszcze magazynek i żeby leciało w strone myszy, a nie w strone w którą gracz jest odwrocony... Jak się da to jeszcze zasięg :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 (edytowane) To zamień na ii.direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) e: zasięg step pocisku if (distance_to_object(obiektplayera)>50) { instance_destroy() } Edytowane 23 Marca 2009 przez Makary155 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Dziękuje za pomoc moje ostatnie pytanie: -Czy to 50(zasięg), mogę zamienić na zmienną global.dist ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Oczywiście, można zamieniać na co chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Zmieniłem na global.dist, ale przy kolizji z super bronią mam global.dist=+10, i zasięg się zmniejsza...co zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Pomyliłeś znaki miejscami. Global.dist+=10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się