Kargul Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Witam, otóż chciałbym zrobić grę strategiczną. Wszystko jest ok... Jednak? Mam wszystkie jednostki, budynki systemy itd.. chodzi mi o surowce. Że np. jak wydobywasz złoto w kopalni to żebyś dostawał punkty a potem żebyś to jakoś wydawał. I chcę, jakby nie było kasy to ci wyskakuje: "za mało złota". Czy ktoś może mi dać jakiś przykład? Pozdro :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Przykład użycia zmiennych poszukujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Nie poprostu ze jak nie masz surowcow to ci pisze np. "za malo zlota" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 GML if(surowce<=0) show_message("Za mało złota!"); O to chodzi? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Wielkie dzięki. Zaraz idę przetestować..... Jednak mam takie pytanie. GML if(surowce<=0) show_message("Za mało złota!"); chodzi mi o surowce. Jak "surowce" bedzie 0 to jest za mało. Jednak jak zapisać te surowce? Chodzi mi o taki licznik że pisze ci np. Surowce: 25 po prostu jak zrobic zeby były te "surowce". A po za tym jak bedzie ich 0 to kapuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 W draw: GML draw_text( x, y, 'Surowce: '+string(surowce) ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Ale ja ciebie nie kapuję. Przechowujesz sobie w zmiennej surowce ilość surowców. I dajesz: if(surowce<koszt) {komunikat} else {surowce-=koszt} Gdzie koszt to koszt czegoś co chcesz sobie wybudować czy kupić. EDIT: A o wyświetlanie ci chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Tak. I jeszcze jedno pytanie :D Ogólnie chodzi mi o to: Surowce: 25 Jakaś gra... Budynek kosztuje 40, a ty masz np. 25. Chcesz go budować i ci wyskakuję: "Za mało złota" A jak masz tyle to budujesz :D I o to mi chodzi :D Po prostu żeby był objekt "surowce" i tam by był draw napis i te wszystkie akcje :D Pozdro :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Tablica z zestawem budynków, kosztami itp. A następnie zwykłe porównywanie zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Fakt, na klockach można także ciekawe rzeczy zdziałać, dlatego prostota pytania mnie nie dziwi. https://gmclan.org/up4218_11_projekt.html Do nauki się nie nadaje XD . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się