FanN Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Witam Mam problem z HUD'em w 3d. Tworzę nowy obiekt obj_hud i w draw wstawiam // rysuje HUD d3d_set_projection_ortho(0,0,640,480,0); d3d_set_hidden(0); // Tworzy dwa okręgi+prostokąt draw_set_color(c_red); draw_circle(24,24,24,0); draw_circle(view_wview[0]-24,24,24,0); draw_rectangle(24,0,view_wview[0]-24,48,0); // tekst draw_set_color(c_black); draw_set_halign(fa_center); draw_text(view_wview[0]/3,24,'Score:' + string(score)); draw_text((view_wview[0]/3)*2,24,'FPS:' + string(fps)); draw_set_color(c_white); d3d_set_hidden(1); Problem tkwi w tym, że wszystko co zostanie narysowane/napisane czyli obiekty i tekst jest w czarnym kolorze :/ Nawej kiedy użyję draw_background, żeby był jakiś obrazek w hudzie też jest cały czarny :/ Proszę o pomoc Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Boże... zmienić trzeba z black na inny kolor... // rysuje HUD d3d_set_projection_ortho(0,0,640,480,0); d3d_set_hidden(0); // Tworzy dwa okręgi+prostokąt draw_set_color(c_red); draw_circle(24,24,24,0); draw_circle(view_wview[0]-24,24,24,0); draw_rectangle(24,0,view_wview[0]-24,48,0); // tekst draw_set_color(c_blue); draw_set_halign(fa_center); draw_text(view_wview[0]/3,24,'Score:' + string(score)); draw_text((view_wview[0]/3)*2,24,'FPS:' + string(fps)); draw_set_color(c_white); d3d_set_hidden(1); Wklej to i bedzie ok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanN Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Boże... zmienić trzeba z black na inny kolor... OMG Po pierwsze tamten kolor odnosił się do tekstu a nie do rysowanych figur lub backgroundow -.- Po drugie to i tak nic nie zmienia... WSZYSTO ( cały HUD ) jest czarne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Tiaa... ja mam coś takiego: Nie wiem jakim cudem Tobie może działać inaczej <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanN Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Ja też nie wiem jakim cudem mi to nie chodzi :/ U mnie to tak wygląda. Napis, który pokazuje się na ekranie powinien być kolorowy a nie jest... Obojętnie co bym nie wstawił ( obrazek, tekst czy figura) cały HUD jest czarny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Wyłącz lighting przed rysowaniem huda, powinno pomóc. Czasem to d3d_set_lighting powoduje cyrki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanN Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 No wyłączony lighting pomógł :P BTW Dało by się to zrobić z lightingiem? Bo bez niego wiadomo kolory są do kitu xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Przed rysowaniem HUDa daj GML draw_set_color( c_white );a jeśli nie pomaga to przed wyłącz światła, a po znowu je włącz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanN Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Holy Crap! THX Tymon :) Jestem Ci dozgonnie wdzięczny :) Dziękuję również reszcie za zainteresowanie się tematem :) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się