Skocz do zawartości

Dołem przelatuje, górą się zatrzymuje


filen

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko się da :P

 

Możesz spróbować wyłączać solida platformie w czasie kolizji z playerem jeśli jego vspeed jest mniejsze od 0 (leci w górę)

 

Chociaż lepiej by było chyba pokombinować żeby platformy w ogóle nie były solidne. To wszystko zależy jak masz ruch platformowy zbudowany :P

 

EDIT: O, może jutro pokuszę się o przykład. Ostatnio się zastanawiałem jaki przykład można by zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste...

wystarczy podzielić object na 2 części =P

Górną i dolną...

Jak postać uderzy w górną to się zatrzymuje

A u góry przelatuje...

Żeś mu dał metodę. Jak przeleci przez dolną, uderzy w górną i po zabawie. A jak zmieniać y przy uderzeniu w dolną, efekt będzie fatalny.

 

najprostszą metodą byłoby ustawianie solid na 1 gdy heros jest nad klockiem i na 0 gdy pod, ale to ma parę wad (np. niemożność zrobienia kilku przelatujących bohaterów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko się rypie jak na platformie na przykład leży jakaś skrzynka która może leżeć tylko na solidach.

 

No najlepiej to chyba jednak zrobić jakiś silnik bez używania solidów w ogóle

Zresztą solidy nieraz są wkurzające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko się rypie jak na platformie na przykład leży jakaś skrzynka która może leżeć tylko na solidach.
No to prosty warunek - jeśli pod skrzynką jest platforma to zawsze się zatrzymuje - niezależnie, czy ma solida, czy nie.

 

Hmmm...

W sumie to platforma mogła by mieć zawsze solida, a hero po prostu posiadałby zabezpieczenie, iż solid platformy "nie liczy się", nie działa, jeśli jest nad nim.

To by było lepsze...

 

Ale GM nie dopuszcza by obiekt nachodził na solid jeśli w ogóle istnieje zdarzenie kolizji między nimi.
To właśnie GM ^^.

W ogóle system kolizji/odbcić pomiędzy obiektami w GM jest skopany.

 

Zamiast tego lepiej używać jedynie place_meetinga/position_meetinga, bo nie wiadomo, co GMowi przyjdzie akurat do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale GM nie dopuszcza by obiekt nachodził na solid jeśli w ogóle istnieje zdarzenie kolizji między nimi.
No i o to chodzi.

A takie zdarzenie można zastąpić prostym substytutem. Choćby, tak jak już wspomniał Dawidds, place_meeting.

 

Tak na szybko:

https://gmclan.org/up152_12_platformy.html

Jest jedna nieoczekiwana reakcja, ale poprawiajcie już sobie sami. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...