filen Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Robię platformówkę i chcę zrobić platformę, którą ludzik będzie od dołu przelatywał, a od góry się na niej zatrzymywał. Czy da się coś takiego zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Wszystko się da :P Możesz spróbować wyłączać solida platformie w czasie kolizji z playerem jeśli jego vspeed jest mniejsze od 0 (leci w górę) Chociaż lepiej by było chyba pokombinować żeby platformy w ogóle nie były solidne. To wszystko zależy jak masz ruch platformowy zbudowany :P EDIT: O, może jutro pokuszę się o przykład. Ostatnio się zastanawiałem jaki przykład można by zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 To proste... wystarczy podzielić object na 2 części =P Górną i dolną... Jak postać uderzy w górną to się zatrzymuje A u góry przelatuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 To proste... wystarczy podzielić object na 2 części =P Górną i dolną... Jak postać uderzy w górną to się zatrzymuje A u góry przelatuje... Żeś mu dał metodę. Jak przeleci przez dolną, uderzy w górną i po zabawie. A jak zmieniać y przy uderzeniu w dolną, efekt będzie fatalny. najprostszą metodą byłoby ustawianie solid na 1 gdy heros jest nad klockiem i na 0 gdy pod, ale to ma parę wad (np. niemożność zrobienia kilku przelatujących bohaterów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 No i wszystko się rypie jak na platformie na przykład leży jakaś skrzynka która może leżeć tylko na solidach. No najlepiej to chyba jednak zrobić jakiś silnik bez używania solidów w ogóle Zresztą solidy nieraz są wkurzające. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Kolidy są kiepskie :/ . Pierwsza odpowiedź powinna wystarczyć. Sprawdzanie vspeed . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Lub po prostu ustawiać solid w zależnopści od pozycji y racza jeśli nad - 1, jeśli nie nad - 0... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 @Dawidds: Czytaj uważnie. No i wszystko się rypie jak na platformie na przykład leży jakaś skrzynka która może leżeć tylko na solidach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Można zignorować kolizję gdy odpowiedni warunek zostanie spełniony. Nie trzeba od razu zmieniać wartość solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Ale GM nie dopuszcza by obiekt nachodził na solid jeśli w ogóle istnieje zdarzenie kolizji między nimi. Chyba że zamiast w evencie kolizji wszystko robić w stepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 No i wszystko się rypie jak na platformie na przykład leży jakaś skrzynka która może leżeć tylko na solidach.No to prosty warunek - jeśli pod skrzynką jest platforma to zawsze się zatrzymuje - niezależnie, czy ma solida, czy nie. Hmmm... W sumie to platforma mogła by mieć zawsze solida, a hero po prostu posiadałby zabezpieczenie, iż solid platformy "nie liczy się", nie działa, jeśli jest nad nim. To by było lepsze... Ale GM nie dopuszcza by obiekt nachodził na solid jeśli w ogóle istnieje zdarzenie kolizji między nimi.To właśnie GM ^^. W ogóle system kolizji/odbcić pomiędzy obiektami w GM jest skopany. Zamiast tego lepiej używać jedynie place_meetinga/position_meetinga, bo nie wiadomo, co GMowi przyjdzie akurat do głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Ale GM nie dopuszcza by obiekt nachodził na solid jeśli w ogóle istnieje zdarzenie kolizji między nimi.No i o to chodzi. A takie zdarzenie można zastąpić prostym substytutem. Choćby, tak jak już wspomniał Dawidds, place_meeting. Tak na szybko: https://gmclan.org/up152_12_platformy.html Jest jedna nieoczekiwana reakcja, ale poprawiajcie już sobie sami. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filen Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Dzięki Tymon. Dobry przykład. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się