XxMichałxX Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 GML if place_free(x,y+4) { gravity=0.5 if dir='left' then sprite_index=s_ljump if dir='right' then sprite_index=s_rjump } if keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(vk_right) or keyboard_check(vk_up) { image_speed=0.6 if keyboard_check(vk_left) { if place_free(x-4,y) { x-=4 dir='left' } sprite_index=s_left } if keyboard_check(vk_right) { if place_free(x+4,y) { dir='right' x+=4 } sprite_index=s_right } if keyboard_check(vk_up) { if !place_free(x,y+1) then vspeed-=15 } } else { image_index=s_stand image_speed=0 } w tym zasyfiałym kodzie porobiłem coś źle a nie znam sie na tej grawitacji i platformówkach.. poprawi mi ktos? :rolleyes: edit: poprawiłem kod na taki: GML if place_free(x,y+4) { gravity=0.5 if dir='left' then sprite_index=s_ljump if dir='right' then sprite_index=s_rjump } else { if keyboard_check(vk_left) or keyboard_check(vk_right) or keyboard_check(vk_up) { image_speed=0.6 if keyboard_check(vk_left) { if place_free(x-4,y) { x-=4 dir='left' } sprite_index=s_left } if keyboard_check(vk_right) { if place_free(x+4,y) { dir='right' x+=4 } sprite_index=s_right } if keyboard_check(vk_up) { if !place_free(x,y+1) then vspeed-=15 } } else { image_index=s_stand image_speed=0 } gravity=0 } ale gostek przelatuje powoli przez klocek a jak juz go nie dotyka to leci szybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Nie masz kodu kolizji z murem. GML if vspeed>0 and not place_free(x,y+vspeed) move_contact_solid(270,12); vspeed=0; Jak działa, to pisz, jak nie działa, też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 ok, a zrobiłem sobie to od nowa i mam taki error: if keyboard_check_pressed(vk_up) and place_meeting(x,y+1) then vspeed=-10 at position 58: Wrong number of arguments to function or script. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Umiesz czytać? at position 58: Wrong number of arguments to function or script. znaczy: za mało argumentów dla funkcji lub skryptu. W ogóle znasz różnicę między place_meeting a place_free? Nie? place_free jest dla WSZYSTKICH obiektów z solid, place_meeting dla jednego rodzaju (lub konkretnego obiektu, jeśli zamiast nazwy wklepiesz id) niekoniecznie z solid. GML place_meeting(x,y+1,mur_olo) lub GML place_free(x,y+1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 ahh no fakt zapomniałem ze place_meeting to trza obiekt dopisac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się