/l/l-ichał Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Witam mam pewien problem z obrotem wieży czołgu. Napisałem coś takiego: GML dir = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) if (direction < dir) {direction += 1} if (direction > dir) {direction -= 1} } else { direction += 0 direction -= 0 Jednak problem występuje przy kącie 180 i nawet jeżeli direction = 160 a dir = 182 to nie obraca się w prawo tylko robi cały obrót w lewo. Próbowałem również tego, teoretycznie powinno działać ale nic się nie dzieje: GML dir = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) obrot = dir - direction if (0 < obrot < 180) {direction += 1} if (360 > obrot > 180) {direction -= 1} if (0 > obrot > -180) {direction -= 1} if (-360 < obrot < -180) {direction += 1} if (dir = direction) {direction += 0} if (dir = direction) {direction -= 0} Szukałem w przykładach i tematach jednak nie udało mi się niczego znaleźć. Więc bardzo proszę o pomoc. W zamian mogę jedynie zaoferować credits. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 GML dir = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) obrot = dir - direction if (obrot>0 and obrot<180) {direction += 1} if (obrot<0 and obrot>-180) {direction -= 1} if (obrot>180) {direction -= 1} if (obrot<-180) {direction += 1} Smacznego:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
/l/l-ichał Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Wielkie dzięki Makary, że też nie przypomniałem sobie o "and". Jesteś w credits (już drugi raz ;) ). Jeżeli do 20.00 nie będzie żadnych nowych postów to zamknę temat. TEMAT ZAMKNIĘTY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi