Skocz do zawartości

monster atak my. Hej ale nie tak szybko


Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuje za odpowiedź na poprzednie pytanko ale mam jeszcze jedno.

DO ataku potwora mam ustawiona hp-=1 ale potwór bardzo szybko mi je odejmuje. jak zrobić aby to się działo wolno żeby gracz mógł się ekscytować widokiem nawalanki żeby to było turami jak np. w tibi? :bye1:

 

Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp. Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie.

gnysek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli np. daj w CREATE:

 

GML
alarm[0] = 20;

 

w ALARM 0:

 

GML
hp-=1;

alarm[0] = 50;

 

Żeby pierwsze odjęło szybciej, a następne już wolniej. No i na końcu w STEP:

GML
if (hp <= 0)

{

show_message("Koniec gry!");

game_end();

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np w stepie

 

if hp <= 0

{

show_message('koniec gry');

game_end();

}

 

 

ale wydajniej bedzie sprawdzac hp przy np odbieraniu hp

 

 

np ustawic alarmy lub zmniejszyc ilosc odejmowanego hp.

Ale mu chodzi o to, że jak np. potwór atakuje potwora to żeby to przeiegało wolno jak w tibii a nie co klatkę.

 

EDIT: Ludzie czego tu nie kumać? Ale trudno zrozumieć ten 1 post... :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no fakt :D nie pomyślałem o tym. Sorry za tamten błąd. Napisałem tak, bo dawno w tym nie siedziałem i musiałem sprawdzić czy działa no i przez pomyłkę taki kod dałem. No to daj to potworkowi przy ataku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Chciałbym aby potwór odejmował mi 3hp w odstępach 1.5 sek. a ja mu nacisnięciem prawego klawiszu myszy ale dopiero w momęcie kolizji czego też nie umiem. Tak chciałbym aby to wyglądało.

 

Narazie to wygląda tak. Dup dup i ded mojego kolesia poniewarz guard tak nazywa się przeciwnik atakuje z prędkoscią 500km na godzine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz zeby potwor cie dotykał i wtedy zeby odejmował hp ?

 

Create :

can_atak = true;

 

KOLIZJA Z BOHATEREM/DYSTANS

 

if (can_atak) { alarm[0] = room_speed*1.5; can_atak = false }

 

 

A[0]

 

hero.hp -= 3

can_atak = true

 

 

 

//->

w hero w colission(jesli robisz na colisssion)

 

if (mouse_check_button(mb_jakis))

{

potwor.zycie -= 5;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to nie chodzi o to żebym mógł mu odejmować dopiero gdy będe z nim w collision bo jak dam że atakuje na prawym przycisku myszy to go moge tłuc z drugiego końca roomu a chodzi żebym mógł go bić tak dopiero w kolizi. a reszta kodu z czasem uderzenia jest dobra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko wiec robisz tak:

 

potrzebne Ci zmienne:

zmienna[1]: czy potworek moze zadac obrazenia (true lub false, na poczatku ustawiasz na true; w create potworka)

 

Step w potworku:

sprawdzasz (if) czy odleglosc od potworka jest mniejsza lub rowna 2 pikselom(lub wiecej nie wiem jak to masz tam zrobione, u mnie w kazdym razie tyle wystarcza^^) i czy potworek moze zadac obrazenia

jesli wszystko sie zgadza w klamerkach kod powinien uwzglednic: gracz traci hp, potem ustawisz zmienna[1] na false czyli tak, ze potworek nie moze zadac obrazen i ustawisz alarm[0] na 50.

 

Alarm[0] w potworku:

ustaw zmienna[1] na true

 

 

Zrobilem Ci to opisowo, mysle ze powinienes zrozumiec co napisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...