ichigo the shinigani Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Dziękuje za odpowiedź na poprzednie pytanko ale mam jeszcze jedno. DO ataku potwora mam ustawiona hp-=1 ale potwór bardzo szybko mi je odejmuje. jak zrobić aby to się działo wolno żeby gracz mógł się ekscytować widokiem nawalanki żeby to było turami jak np. w tibi? :bye1: Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp. Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie. gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 np w stepie if hp <= 0 { show_message('koniec gry'); game_end(); } ale wydajniej bedzie sprawdzac hp przy np odbieraniu hp np ustawic alarmy lub zmniejszyc ilosc odejmowanego hp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Czyli np. daj w CREATE: GML alarm[0] = 20; w ALARM 0: GML hp-=1; alarm[0] = 50; Żeby pierwsze odjęło szybciej, a następne już wolniej. No i na końcu w STEP: GML if (hp <= 0) { show_message("Koniec gry!"); game_end(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Czyli np. daj w CREATE: GML alarm[0] = 20; w ALARM 0: GML hp-=1; alarm[0] = 50; On chyba chce zeby go potwor atakował a nie zeby mu zycie przez palce przy alarmie uciekało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 trudno rozkumać o co mu chodzi... Ale mi się wydaje że on chce aby mu potwór odbierał -1 hp np co 5s gdy go zaatakuje. Dobrze mówię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ichigo the shinigani Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 heh to dało tylko tyle że mi życie ciągle ucieka a ja chce żeby jak mnie potworek atakuje to rzeby życie mi tak szybko nie zjerzdrzało tylko żeby potworek atakował turami Dawka: dobrze mówisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabarz Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 np w stepie if hp <= 0 { show_message('koniec gry'); game_end(); } ale wydajniej bedzie sprawdzac hp przy np odbieraniu hp np ustawic alarmy lub zmniejszyc ilosc odejmowanego hp. Ale mu chodzi o to, że jak np. potwór atakuje potwora to żeby to przeiegało wolno jak w tibii a nie co klatkę. EDIT: Ludzie czego tu nie kumać? Ale trudno zrozumieć ten 1 post... :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 aha no fakt :D nie pomyślałem o tym. Sorry za tamten błąd. Napisałem tak, bo dawno w tym nie siedziałem i musiałem sprawdzić czy działa no i przez pomyłkę taki kod dałem. No to daj to potworkowi przy ataku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ichigo the shinigani Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 nadal nic nie wskórałem oprócz 0hp = dead Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Dobra opisz dokładnie krok po kroku jak chcesz zeby było odejmowane zycie czy w kolizji czy po nacisnieciu przycisku, jakiekolwiek info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ichigo the shinigani Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 ok. Chciałbym aby potwór odejmował mi 3hp w odstępach 1.5 sek. a ja mu nacisnięciem prawego klawiszu myszy ale dopiero w momęcie kolizji czego też nie umiem. Tak chciałbym aby to wyglądało. Narazie to wygląda tak. Dup dup i ded mojego kolesia poniewarz guard tak nazywa się przeciwnik atakuje z prędkoscią 500km na godzine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 chcesz zeby potwor cie dotykał i wtedy zeby odejmował hp ? Create : can_atak = true; KOLIZJA Z BOHATEREM/DYSTANS if (can_atak) { alarm[0] = room_speed*1.5; can_atak = false } A[0] hero.hp -= 3 can_atak = true //-> w hero w colission(jesli robisz na colisssion) if (mouse_check_button(mb_jakis)) { potwor.zycie -= 5; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ichigo the shinigani Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 dokładnie to nie chodzi o to żebym mógł mu odejmować dopiero gdy będe z nim w collision bo jak dam że atakuje na prawym przycisku myszy to go moge tłuc z drugiego końca roomu a chodzi żebym mógł go bić tak dopiero w kolizi. a reszta kodu z czasem uderzenia jest dobra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Zeby bił nie na koncu planszy : if (distance_to_object(monster) < 50) { if (mouse_check_button(mb_left) ) { potwor.zycie -= 10 ; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 spoko wiec robisz tak: potrzebne Ci zmienne: zmienna[1]: czy potworek moze zadac obrazenia (true lub false, na poczatku ustawiasz na true; w create potworka) Step w potworku: sprawdzasz (if) czy odleglosc od potworka jest mniejsza lub rowna 2 pikselom(lub wiecej nie wiem jak to masz tam zrobione, u mnie w kazdym razie tyle wystarcza^^) i czy potworek moze zadac obrazenia jesli wszystko sie zgadza w klamerkach kod powinien uwzglednic: gracz traci hp, potem ustawisz zmienna[1] na false czyli tak, ze potworek nie moze zadac obrazen i ustawisz alarm[0] na 50. Alarm[0] w potworku: ustaw zmienna[1] na true Zrobilem Ci to opisowo, mysle ze powinienes zrozumiec co napisalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ichigo the shinigani Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 oeoe dzięki kolesie udało się zabijam teraza jak w tibi XD poprostu tak jak napisał hunter tylko to co mialo być dla potwora dałem do gracza a to od gracza do potwora i wszystko działa. Będe miał jeszcze wiele pytań ale nie teraz :P. Jeszcze raz wielkie thx i pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabarz Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 @David Dark Bez urazy, ale go nie interesuje co ty mu napisałeś, tylko żeby zerżnąć od innych jak najwięcej kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się