ld4r0l Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam mam taki problem, mianowicie: Mam bohatera i wroga i chcę aby wróg chodził za bohaterem mam już gotowe podążanie (move_towards_points itd.) ale nie potrafię zrobić żeby wróg omijał ściany. Może ma ktoś jakiś pomysł? Szukałem już na forum ale nic nie znalazłem proszę o pomoc i z góry dziękuję :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 mp_potential_step(...) lub mp_potential_step_object(...) -> funkcja podobna do move_towards_points(...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ld4r0l Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 A co dać w mp_potential_step(x,y,speed,checkall) zamiast checkall bo niewiem ? dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 checkall -> check all, czy sprawdzac/zaznaczyc wszytskie/ piszesz true/false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ld4r0l Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Niestety ani w mp_potential_step(...) ani w mp_potential_step_object(...) nie działa dalej przechodzi przez ściany. Może coś źle pisze: move_towards_point(obj_person.x,obj_person.y,4); // obj_person to bohater mp_potential_step_object(obj_wallcor.x,obj_wallcor.y,4,true); // obj_wallcor to ściana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 // a jednak.. wogole to jestem zmieszany skasuj towards point i zamiast wallcore w potential step daj person Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 obj_wallcor ma zaznaczony solid? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 skasuj move_towards_point i daj tylko GML mp_potential_step_object(obj_person.x,obj_person.y,4,0); w create obiektów które są ścianami daj GML solid = true; W sumie jest to sposób tylko do amatorskich gier bo do czegoś lepszego wypadało by napisać jakiś patch finder. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ld4r0l Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Nie działa dalej przechodzi przez ściany. A gdzie dokładnie ma to wkleić może nie tu daje? No i jak wrog ma wiedzieć że ma omijać ściany (obiekty solid) czy te potentia_step mu o tym mówi ? Edit: Boro Casso: niestety też nie działa a gdzie mam dać te mp_potential_step .. ? Hunter: tak ma zaznaczony solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Edit: Boro Casso: niestety też nie działa a gdzie mam dać te mp_potential_step .. ? najlepiej w stepie. Edit : obydwa obiekty maja solid? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ld4r0l Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Dałem do stepa (cały czas tam bylo ) nie działa , tylko ściana miała solid, ale zmieniłem wrogowi na solid i też nie działa ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Nie ma wyjscia musi działac ;/ Od poczatku masz obj sciana i w niej solid. W obiekcie ktory ma podazac masz : mp_potential_step( obiekt_ktorego_gonie.x, obiekt_ktorego_gonie.y, 3, 0 ); i dalej nie działa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
set18 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 mp_potential_step( obj.x, obj.y, 5, solid); ściana ma być solid działa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ld4r0l Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Ok już działa wielkie dzięki widocznie coś źle pisałem :) Edit: A jak bym chciał żeby sprite sie zmieniał przy zmianie kierunku wroga to tak samo jak z bohaterem ? No i właściwie temat do zamknięcia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 A jak bym chciał żeby sprite sie zmieniał przy zmianie kierunku wroga to tak samo jak z bohaterem ? zmieniasz po prostu sprite_index Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ld4r0l Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Ok jeszcze raz wielkie dzięki ! Co prawda "wróg" jest mało inteligentny ale dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Ok jeszcze raz wielkie dzięki ! Co prawda "wróg" jest mało inteligentny ale dzięki smile.gif Bo jesli chcesz zrobic bardziej zaawansowane AI wroga to musisz uzyc wiekszej ilosci funkcji, np. collision_line do sprawdzenia czy wrog widzi gracza itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ld4r0l Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Spoko "pobawię" się tym kiedyś ^^ narazie dzięks. :thumbsup: Takie pytanie jeszcze co do tego sprite_index da się zmienić view sprita czy trzeba robić kolejnego sprite do każdego kierunku? (mam chodzenie z speed i direction a w sprite mam wszystkie viewy jakie potrzebne) ? Sory że tak zawile ;pp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się