candy Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Witam. Mam następujący problem. Chciałbym żeby jeden z obiektów poruszał się po okręgu. Byłbym wdzięczny za dobre rady. Z góry thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 GML (CREATE) ox = x; oy = y; // ox i oy to środek okręgu kat = 0; // obrót promien = 32; // promień move_speed = 10; // szybkość obrotu GML (STEP) kat += move_speed; // zwiększamy obrót if (kat >= 360) kat -= 360; // zabezpieczenie przed wielkimi wartościami (kąt większy niż 360 nie może być) x = ox + lengthdir_x(promien, kat); y = oy + lengthdir_y(promien, kat); // ustalamy pozycję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Dzięki, działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wujek94 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 GML (CREATE)ox = x; oy = y; // ox i oy to środek okręgu kat = 0; // obrót promien = 32; // promień move_speed = 10; // szybkość obrotu GML (STEP)kat += move_speed; // zwiększamy obrót if (kat >= 360) kat -= 360; // zabezpieczenie przed wielkimi wartościami (kąt większy niż 360 nie może być) x = ox + lengthdir_x(promien, kat); y = oy + lengthdir_y(promien, kat); // ustalamy pozycję Przerobilem ten kod na wlasne potrzeby czyli obietem jest bohater a srodkiem okregu kursor, chcialbym jednak aby obiekt niezaleznie od promienia poruszal sie z pewna stala predkoscia i tu moje pytanie: Jak ustalic predkosc poruszania sie po okregu? Z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 naucz sie czytać albo coś... GML GML (CREATE)ox = x; oy = y; // ox i oy to środek okręgu kat = 0; // obrót promien = 32; // promień move_speed = 10; // szybkość obrotu <<--------------------------TU CI PISZE GML (STEP)kat += move_speed; // zwiększamy obrót if (kat >= 360) kat -= 360; // zabezpieczenie przed wielkimi wartościami (kąt większy niż 360 nie może być) x = ox + lengthdir_x(promien, kat); y = oy + lengthdir_y(promien, kat); // ustalamy pozycję</span></span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Copo, źle go zrozumiałeś. Też na początku tak pomyślałem, ale zobacz: Im większy promień tym większa przerwa między dwoma punktami w tym kole, przez co wydaje się, że obiekt leci szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Załóżmy, że chcesz, aby przedmiot poruszał z prędkością 10, ale tak jakby był ciągle promień 32 nawet jak go będziesz zwiększać. Musisz ułożyć proporcje ( odwrotnie prop. ), żeby speed się odpowiednio zmniejszał. 32 – 10 // tutaj są te "stałe" promień ( np. 100 ) – x promień * x = 32 *10 x = ( 32 *10 ) / promień a więc przy ustalaniu prędkości musisz wpisać GML move_speed = ( 32 * 10 ) / promien; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wujek94 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Załóżmy, że chcesz, aby przedmiot poruszał z prędkością 10, ale tak jakby był ciągle promień 32 nawet jak go będziesz zwiększać. Musisz ułożyć proporcje ( odwrotnie prop. ), żeby speed się odpowiednio zmniejszał. 32 – 10 // tutaj są te "stałe" promień ( np. 100 ) – x promień * x = 32 *10 x = ( 32 *10 ) / promień a więc przy ustalaniu prędkości musisz wpisać GMLmove_speed = ( 32 * 10 ) / promien; Dzieki, tego mi było trzeba =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się