XxMichałxX Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Chciałbym zrobić zapisywanie gry, ale we własnym rozszerzeniu i z szyfrowaniem + zeby w windowsie domyslnie to rozszerzenie ustawilo sie na moją grę. Prosze o jakis przyklad, lub kod albo jakies komendy zapisywania i otwierania z jakims filtrem na rozszerzenie i cos na kodowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 1. file_text_save("costam.exe"); 2. z szyfrowaniem fajnie będziesz się bawił ;) 3. Ooo, to trzeba w rejestrze grzebać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XxMichałxX Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 ze co? bo nie qmam ;] ? edit: costam.exe to jest zapisany plik od gry? ale to ma byc np costam.gramichala ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Zapisywanie z szyfrowaniem, polecam kilka ciekawych tricków : Poczytaj, ściągnij oraz zrozum działanie. :) Przypisywanie rozszerzeń do programów to kilka kluczy w rejestrze. O tym też było, nawet w dokumentacji :D Jeżeli chcesz zgromadzić małą ilość informacji, związanych z przebiegiem gry, istnieje prostszy mechanizm niż używanie pliku. Możesz użyć rejestru. Rejestr jest dużą bazą danych, którą Windows utrzymuje, by przechowywać wszelkiego rodzaju ustawienia dla programów. Pozycja ma nazwę i wartość. Możesz użyć zarówno string`a i wartości rzeczywistej. Oto funkcje związane z rejestrem: registry_write_string(name,str) - Tworzy miejsce w rejestrze z nazwą i string`iem. registry_write_real(name,x) - Tworzy miejsce w rejestrze z nazwą i wartością rzeczywistą. registry_read_string(name) - Czyta string`a, pod daną nazwą. (Jeżeli nazwa nie istnieje, pusty string zostaje zwrócony). registry_read_real(name) - Czyta wartość rzeczywistą pod daną nazwą. (Jeżeli nazwa nie istnieje, liczba 0 zostaje zwrócona). registry_exists(name) - Sprawdza, czy dana nazwa istnieje. Wartości w archiwum są grupowane do kluczy. Powyższe procedury pracują właśnie nad wartościami w kluczu, który specjalnie jest utworzony dla twojej gry. Twój program może użyć tego, by otrzymać pewną informację o systemie, która grą biegnie dalej. Możesz też przeczytać wartości w innych kluczach. Masz możliwość też je nadpisać, ale bądź bardzo ostrożny. Istnieją jeszcze inne funkcje: registry_write_string_ext(key,name,str) - Tworzy miejsce na klucz w rejestrze z nazwą i string`iem. registry_write_real_ext(key,name,x) - Tworzy miejsce na klucz w rejestrze z nazwą i z wartością rzeczywistą. registry_read_string_ext(key,name) - Czyta string z danego klucza i z danej nazwy. (Jeżeli nazwa nie istnieje, pusty string zostaje zwrócony) registry_read_real_ext(key,name) - Czyta wartość rzeczywistą z danego klucza i nazwy.(Jeżeli nazwa nie istnieje, liczba 0 zostaje zwrócona) registry_exists_ext(key,name) - sprawdza czy dana nazwa istnieje w danym kluczu. registry_set_root(root) Ustawia źródło(root) dla innych funkcji(routines). Używa tych wartości: 0 = HKEY_CURRENT_USER 1 = HKEY_LOCAL_MACHINE 2 = HKEY_CLASSES_ROOT 3 = HKEY_USERS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się