Skocz do zawartości

Światło W Grze


Rekomendowane odpowiedzi

mozemy zrobic takie cos:

 

robimy obiekt i nazywamy go: surface

 

i w tym obiekcie:

 

CREATE:

GML
surf=surface_create(room_width,room_height)

 

STEP:

GML
color=merge_color(c_black,c_white,2)

surface_set_target(surf)

draw_clear(color)

draw_set_blend_mode(bm_subtract)

draw_sprite_ext(sprite9,0,object1.x+5,object1.y-30,image_xscale,image_yscale,obj_bohater.direction,image_blend,0.3) //ryujemy sprite "swiatla" latarki

draw_set_blend_mode(bm_normal)

surface_reset_target()

 

DRAW:

GML
draw_set_blend_mode(bm_subtract)

draw_surface(surf,0,0)

draw_set_blend_mode(bm_normal)

 

Teraz robimy obiekt: swiatlo

 

STEP:

 

GML
y=obj_bohater.y

x=obj_bohater.x

 

obydwa obiekty wrzucamy gdzies do roomu

 

kod wziety z przykadu TDS autorstwa nikasa, wiec nie moj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object surface:

 

Error in code at line 5:

draw_sprite_ext(sprite9,0,object1.x+5,object1.y-30,image_xscale,image_yscale,obj_bohater.direction,image_blend,0.3)

 

at position 18: Unknown variable sprite9

 

:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...