/l/l-ichał Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Już próbowałem ale kiedy go "zabiję" to mam błąd: ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_sojusznik: Error in code at line 13: if(iii.object_index== obj_potwor3) at position 9: Unknown variable object_index próbowałem z instance_exists ale taki sam błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Tam pewnie spacja mi się wkradła. Object_index to funkcja. E:sory, nie zakapowałem. Dziwne, pętla sprawdza przecież wszystkie obiekty, więc zawsze jakieś object_index musi zwrócić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
/l/l-ichał Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 GML maxid=-1 iii=-1 mindistance=10000 for(i=0;i { iii=instance_id if(iii.object_index==obj_potwor3) { if(!collision_line(x,y,iii.x,iii.y,obj_mur,0,1)) { if(iii.distance {maxid=iii;mindistance=iii.distance} o=instance_create(x,y,obj_pocisk_sojusznika) o.direction=point_direction(x,y,maxid.x,maxid.y) o.speed=8 }}} To chyba nie wina spacji. Wszystko działa aż wróg nie zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Pomęczę to, czekaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
/l/l-ichał Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Spoko. Mam czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 A więc bardzo dziwne, bo mi nic nie wywala nawet jak obiektów B nie ma na planszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
/l/l-ichał Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Dobra pokombinuje. Wielkie dzięki za wszystko. Jestem twoim dłużnikiem, a Ty jesteś na pewno w credits. Edit: Udało się ! Nie wiedziałem co zrobić więc zacząłem się bawić oto skrypt dla ciekawych: GMLmaxid=-1 iii=-1 mindistance=10000 for(i=0;i { if (i > 1) { iii=instance_id if(iii.object_index==obj_potwor3) { if(!collision_line(x,y,iii.x,iii.y,obj_mur,0,1)) { if(iii.distance {maxid=iii;mindistance=iii.distance} o=instance_create(x,y,obj_pocisk_sojusznika) o.direction=point_direction(x,y,maxid.x,maxid.y) o.speed=8 }}}} Edit: Mam do Ciebie kolejną prośbę Makary155, mam nadzieję, że ostatnią dotyczącą błędu, oczywiście odpowiedzi od wszelki innych mile widziane. Do rzeczy. Wszystko działa kiedy wróg wychodzi zza ściany, jednakże kiedy jest widoczny już od początku to pojawia się błąd: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_sojusznik: Error in code at line 18: if(iii.distance<mindistance) at position 9: Unknown variable distance Próbowałem jednak nic mi nie wyszło. P.S. - proszę na razie nie zamykać tematu, możliwe, że wystąpią błędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Spróbuj dodać dodatkowy warunek if(iii != noone) edit:serio, powinno działać tego, nie rozumiem. A spróbuj uruchomić grę ustawiając w settings "treat unitialised variables as 0" to może być też wina gma, raz zdażyło mi się że wywalał mi błąd że w funkcji show_message unexpected symbol to był "_" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
/l/l-ichał Opublikowano 6 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi