Skocz do zawartości

Zablokowane Strzelanie Do Najbiższego, Widocznego Wroga.


Rekomendowane odpowiedzi

Już próbowałem ale kiedy go "zabiję" to mam błąd:

 

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object obj_sojusznik:

 

Error in code at line 13:

if(iii.object_index== obj_potwor3)

 

at position 9: Unknown variable object_index

 

próbowałem z instance_exists ale taki sam błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
maxid=-1

iii=-1

mindistance=10000

for(i=0;i

{

iii=instance_id

if(iii.object_index==obj_potwor3)

{

if(!collision_line(x,y,iii.x,iii.y,obj_mur,0,1))

{

if(iii.distance

{maxid=iii;mindistance=iii.distance}

o=instance_create(x,y,obj_pocisk_sojusznika)

o.direction=point_direction(x,y,maxid.x,maxid.y)

o.speed=8

}}}

 

To chyba nie wina spacji.

Wszystko działa aż wróg nie zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra pokombinuje.

Wielkie dzięki za wszystko. Jestem twoim dłużnikiem, a Ty jesteś na pewno w credits.

 

Edit:

 

Udało się ! Nie wiedziałem co zrobić więc zacząłem się bawić oto skrypt dla ciekawych:

 

GMLmaxid=-1

iii=-1

mindistance=10000

for(i=0;i

{

if (i > 1)

{

iii=instance_id

if(iii.object_index==obj_potwor3)

{

if(!collision_line(x,y,iii.x,iii.y,obj_mur,0,1))

{

if(iii.distance

{maxid=iii;mindistance=iii.distance}

o=instance_create(x,y,obj_pocisk_sojusznika)

o.direction=point_direction(x,y,maxid.x,maxid.y)

o.speed=8

}}}}

 

Edit:

Mam do Ciebie kolejną prośbę Makary155, mam nadzieję, że ostatnią dotyczącą błędu, oczywiście odpowiedzi od wszelki innych mile widziane.

Do rzeczy. Wszystko działa kiedy wróg wychodzi zza ściany, jednakże kiedy jest widoczny już od początku to pojawia się błąd:

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object obj_sojusznik:

 

Error in code at line 18:

if(iii.distance<mindistance)

 

at position 9: Unknown variable distance

 

Próbowałem jednak nic mi nie wyszło.

 

 

P.S. - proszę na razie nie zamykać tematu, możliwe, że wystąpią błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj dodać dodatkowy warunek if(iii != noone)

edit:serio, powinno działać tego, nie rozumiem. A spróbuj uruchomić grę ustawiając w settings "treat unitialised variables as 0"

to może być też wina gma, raz zdażyło mi się że wywalał mi błąd że w funkcji show_message unexpected symbol to był "_"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...