gemp Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Na początek chciałem się przywitać :D . Game Makerem zainteresowałem się dawno, ale teraz zacząłem systematycznie pracować. Otóż mam takie coś(z Show Information): Keyboard Event for <Up> Key: if at relative position (0,0) there is object lina_1 if relative position (0,-3) is collision free for Only solid objects execute code: x+=0; y+=-3; else execute code: if not place_free(0,1); execute code: vspeed=-10 Ogólnie wszystko działa, ale nie do końca tak jak chciałem. Postać mi wspina się po linie, ale także skacze. Chciałbym aby tylko się wspinała. Z góry dziękuję za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Daj jakąś zmienną chociażby jump, i w kodzie gdzie się koleś wspina daj jump=false jeśli się nie wspina daj jump=true a w kodzie tam gdzie skacze if(jump==true) { kod skakania } A najlepiej to ustaw jump na false jeśli bohater nie dotyka ziemi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gemp Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Dzięki, już wszystko działa :thumbsup: . Mam jeszcze jedno pytanie. Sciągnąłem przykłąd Marka.S. o ruchomych platformach. I stąd bierze się moje pytanie, jak takie platformy można zrobić wykorzystując alarm? Czyli, że na początku leci platforma w prawym kierunku z prędkością np.4, a po x sekundach zmienia kierunek. Próbowałem to zrobić , ale nie wychodzi mi :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 najlepiej to kontrolowac zmienną i sprawdzac warunkiem w stepie dodając/odejmujac X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 W platformie GML (Create) alarm[0] = room_speed * 4; //ustawiamy Alarm 0 na 4 sekundy hspeed = 4; //platforma co step przemieści się o 4px w prawo GML (Alarm 0) hspeed = -hspeed; //odwracamy kierunek ruchu alarm[0] = room_speed * 4; //ustawiamy Alarm 0 na 4 sekundy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gemp Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 No i znowu mam problem związny z platformą :/ Platforma porusza się normalnie, ale gdy gracz na nią wskakuje to stoi na niej tylko do momentu, kiedy platforma zaczyna zmieniać kierunek. Potem postać jest "wystrzelona". Męcze się z tym od 2-3 dni i zero efektów. Mam nadzieję, że zrozumieliście :D Kod: - platforma: GML (Create) platformspeed=4; alarm[0] = room_speed * 1; GML (Alarm 0) alarm[0] = room_speed * 1; platformspeed = -platformspeed; GML (Step) hspeed=platformspeed; - bohater: GML (Collision platforma) move_contact_solid(270,2); vspeed=0; hspeed=platforma.platformspeed; Z góry dziękuję za wszelkie (p)odpowiedzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się