Skocz do zawartości

Płynność


Mateki

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie w poruszaniu masz zdefiniowane o ile px ma się przemieszczać podaj kod na chodzenie.

 

Najlepiej skopiuj ten kod :)

Zrobiłem specjalnie dla Ciebie, działa na 100%:

 

GML (STEP)
:

 

//gora

if keyboard_check_pressed(vk_up)//nacisniecie przycisku (dowolny)

{

direction = 90; //obrocenie o 90*(czyli w gore)

speed = 3; // predkosc = 3

}

if keyboard_check_released(vk_up) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyżej)

{

direction =-90; //cofniecie obrotu o 90*(czyli pozycja 0)

speed=0; //predkosc = 0

}

 

//lewo

if keyboard_check_pressed(vk_left)//nacisniecie przycisku (dowolny)

{

direction = 180; //obrocenie o 180*(czyli w lewo)

speed = 3; // predkosc = 3

}

if keyboard_check_released(vk_left) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyzej)

{

direction =-180; //cofniecie obrotu o 180*(czyli pozycja 0)

speed=0; //predkosc = 0

}

 

 

//dół

if keyboard_check_pressed(vk_down)//przytrzymanie przycisku (dowolny)

{

direction =270; //obrocenie o 270*(czyli w dół)

speed = 3; // predkosc = 3

}

if keyboard_check_released(vk_down) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyżej)

{

direction =-270; //cofniecie obrotu o 270* (czyli pozycja 0)

speed=0; //predkosc = 0

}

 

//prawo

if keyboard_check_pressed(vk_right)//przytrzymanie przycisku (dowolny)

{

direction = 360; //obrocenie o 360*(czyli w prawo)

speed = 3; // predkosc = 3

}

if keyboard_check_released(vk_right) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyżej)

{

direction =-360; //cofnięcie oborotu o 360* (czyli pozycja 0)

speed=0; //predkosc = 0

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thx ^_^

 

Jednak wole swój kod, mam taki:

if keyboard_check(vk_right)
  { if place_free(x+4,y) { hspeed+=Speed } }

if keyboard_check(vk_Left)
  { if place_free(x-4,y) { hspeed-=Speed } }

if keyboard_check_pressed(vk_up) && !place_free(x,y+1)
  { vspeed=-10 }

 

A błąd jest taki że przy ścianie postać się zacina.

Tu

 

Połączyłem dwa posty.

Mimek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (KolizjaHeroZPodloga)
if ( place_meeting( x , y + 12 , other ))

{

move_contact_solid( 270 , 4 )

vspeed = 0

}

else

{

hspeed = 0

}

 

ew. jeśli chcesz aby hero dochodził do ściany użyj:

GML
if ( place_meeting( x , y + 12 , other ))

{

move_contact_solid( 270 , 4 )

vspeed = 0

}

else

{

x += distance_to_object( other) * sign( hspeed ) // !

hspeed = 0

}

 

i jak masz zarejestrowanego gm to w step daj:

GML
image_xscale = sign( hspeed )
;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...