Mateki Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Mam problem z zacinaniem się przy ścianach [ Filmik ] Korzystam z podobnego kodu jak w FAQ ale postac porusza sie na hspeed. Co można zrobić by było płynniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Pewnie w poruszaniu masz zdefiniowane o ile px ma się przemieszczać podaj kod na chodzenie. Najlepiej skopiuj ten kod :) Zrobiłem specjalnie dla Ciebie, działa na 100%: GML (STEP) : //gora if keyboard_check_pressed(vk_up)//nacisniecie przycisku (dowolny) { direction = 90; //obrocenie o 90*(czyli w gore) speed = 3; // predkosc = 3 } if keyboard_check_released(vk_up) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyżej) { direction =-90; //cofniecie obrotu o 90*(czyli pozycja 0) speed=0; //predkosc = 0 } //lewo if keyboard_check_pressed(vk_left)//nacisniecie przycisku (dowolny) { direction = 180; //obrocenie o 180*(czyli w lewo) speed = 3; // predkosc = 3 } if keyboard_check_released(vk_left) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyzej) { direction =-180; //cofniecie obrotu o 180*(czyli pozycja 0) speed=0; //predkosc = 0 } //dół if keyboard_check_pressed(vk_down)//przytrzymanie przycisku (dowolny) { direction =270; //obrocenie o 270*(czyli w dół) speed = 3; // predkosc = 3 } if keyboard_check_released(vk_down) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyżej) { direction =-270; //cofniecie obrotu o 270* (czyli pozycja 0) speed=0; //predkosc = 0 } //prawo if keyboard_check_pressed(vk_right)//przytrzymanie przycisku (dowolny) { direction = 360; //obrocenie o 360*(czyli w prawo) speed = 3; // predkosc = 3 } if keyboard_check_released(vk_right) //puszczenie przycisku (musi być ten sam co wyżej) { direction =-360; //cofnięcie oborotu o 360* (czyli pozycja 0) speed=0; //predkosc = 0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateki Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Thx ^_^ Jednak wole swój kod, mam taki: if keyboard_check(vk_right) { if place_free(x+4,y) { hspeed+=Speed } } if keyboard_check(vk_Left) { if place_free(x-4,y) { hspeed-=Speed } } if keyboard_check_pressed(vk_up) && !place_free(x,y+1) { vspeed=-10 } A błąd jest taki że przy ścianie postać się zacina. Tu Połączyłem dwa posty. Mimek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Czemu wcześniej nie powiedziałeś że chcesz do platformówki ? ten mój kod jest na gre top-down. chodzenie w czterech kierunkach. Dopiero teraz doczytałem że plik avi nazywa się platform. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateki Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Ej no plsss, pomóżcie jak to naprawić? :crying:. Tu macie gre: GM 6.1 Jak widzicie postać się blokuje przy scianch przy większej szybkości. -_- Pomóżcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 GML (KolizjaHeroZPodloga) if ( place_meeting( x , y + 12 , other )) { move_contact_solid( 270 , 4 ) vspeed = 0 } else { hspeed = 0 } ew. jeśli chcesz aby hero dochodził do ściany użyj: GML if ( place_meeting( x , y + 12 , other )) { move_contact_solid( 270 , 4 ) vspeed = 0 } else { x += distance_to_object( other) * sign( hspeed ) // ! hspeed = 0 } i jak masz zarejestrowanego gm to w step daj: GML image_xscale = sign( hspeed );) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateki Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Wielkie dzięki :D, jesteś gość! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się