Farkraj Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Witam was gmclanowicze :) Mam taki oto problem. Robię sobie programik, takie jakby wirtualne kostki (potrzebne do WHFRP) i umiem zrobić aby losowało mi liczbę z kostki k6 czyli od 1 do 6 ale nie wiem jak to przyblizyc do liczb całkowitych :( wychodzą mi jakieś 6.567 itd. Pomógłby mi ktoś to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 służy do tego funkcja round(x). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 A jak się tego używa? jak mam np global.k6 = (random(100)) to gdzie dac to round(x) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 global.k6 = round(random(100)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 GML global.k6 = round( random( 100 )) ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 dziękuje wam bardzo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Można też użyć choose. GML global.k6 = choose(1,2,3,4,5,6) if global.k6 = 1 { //cośtam } if global.k6 = 2 { //cośtam } Ale to zapasowy kod, jakby co :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 #up I w dodatku kod bez sensu. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 i w dodatku wypisywać sto argumentów... ? =/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 GML global.wynik = ceil(random(kostka) div ew_kostka) * ew_kostka; global.wynik - wynik kostka - nr kostki (k6 = 6) ew_kostka - ustawiasz gdy ciąg nie jest stały, tj. (nie ma 1,2,3,4... tylko jest 10,20,30...). Dla k100 będzie ew_kostka = 10, dla k6 ew_kostka = 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 znalazłem takie coś w upku: https://gmclan.org/up1558_11_kosci.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się