Matt Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Mam glupi problem otoz robie sobie gre i gdy wlaczam widze blad : albo z "{" albo z "else" ze nie wie co to jest albo move_right=false - tesh niewie jakies variable. oto przykladowy kod(dalem go w create): if move_right=false draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } else { if move_left=false draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } else { if move_up=false draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Sprawdź, czy jakiś obiekt/element grafiki nie został nazwany move_right, move_up, itd. Nie wiem, ale najlepiej daj nawiasy przed i po draw_sprite . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 if move_right=false { draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } else { if move_left=false { draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } } else { if move_up=false { draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 4 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 if move_right=false { draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } else { if move_left=false { draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } } [b]else[/b] { if move_up=false { draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } } <{POST_SNAPBACK}> Nadal wyskakuje blad "else" w 10 lini Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Nadal wyskakuje blad "else" w 10 lini <{POST_SNAPBACK}> Drugi sposób: if move_right=false then draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) else { if move_left=false then draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } else { if move_up=false then draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 4 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Tam powinno być samo "else" bez tych znaczników b po bokach. <{POST_SNAPBACK}> rofl wiem , ale chcialem do pogrubic. niewiem jest taki blad i nic nie moge poradzic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 A drugi sposób działa ? Wyedytowałem wcześniejszy post. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 4 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 nadal nie dziala ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 nadal nie dziala ;/ <{POST_SNAPBACK}> Przepisz dokładnie komunikat o błędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 if move_right=false { draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } else { if move_left=false { draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } else { if move_up=false { draw_sprite(kunio_down_stand,-1,0,0) } } } Ech, nie ma to jak wasza czystośc kodu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 4 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 ok bledy poprawione dziekuje Jakimowi za pomoc!(umieszcze cie w creditsach) ale sa jeszcze problemy z variable: pisze : if move_right=false - unknow variable Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Przed sprawdzaniem/porównaniem wartości zmiennej trzeba ją zadeklarować. Czyli przed tym całym kodem (jeżeli kod będzie w CREATE) musi być: move_right=true; albo move_right=false; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Tak, jest to już zrobione. Temat jest całkowicie rozwiązany :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Poza tym do porównywania służy == a nie =. O ile sie nie myle :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Poza tym do porównywania służy == a nie =. O ile sie nie myle lol A sam wcześniej napisałeś coś innego :P W innych językach, np. PHP jest == zaś w GMie jest fristajl i można używać samego =. ThE END:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 ok , dzieki za cala pomoc :) jestem wdzieczny i nie zapomne o creditsach :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się