Morro Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Pytanie może i głupie Próbuję zrobić przebijanie strzały tak, aby leciała przez np. kilku wrogów. Ale niestety jeśli nie wywale wrogowi solid to strzała mimo tego, że sama nie jest solid i że nie ma w kodzie, aby odbijać się od solidnych obiektów staje przed wrogiem. dam kod kolizji w strzale z wrogiem GML if pierce=0// jeśli losowo udało się przebicie - to nie jest ważne instance_destroy() else hp-=1//ustawiłem jej życie, by po dłuższym przebijaniu zniszczyła się if hp<=0 instance_destroy()//wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Tak właśnie reaguje obiekt na kontakt z innym z opcją solid jeśli ma zdarzenie kolizji z nim. Rozwiązania problemu w sumie nie będę szukał, może ktoś inny wpadnie. Powiem tylko, że możesz po prostu zwykły ifem sprawdzić czy wystąpiła kolizja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Miałem zamiar robić tak, że przy każdym kontakcie by sprawdzało ale zapomniałem komendy na previous.x/y jaka jest ta właściwa komenda? GML if place_meeting(x,y,o_enemy1) { x=xprevious y=yprevious } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 to zmienna przechowująca poprzednią pozycję xy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Czyli jak najlepiej to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 GML if place_meeting(x,y,o_enemy1) { x=xprevious y=yprevious } } Tak CI poprawilem wczesniej to zmieniles ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Ale się zorientowałem i odmieniłem :P EDIT Trochę bardziej szaleją ale jest ok [szaleją w sensie gdy dotkną bohatera kręcą się chwilę w kółko, ale to chyba inna historia - tu chodzi o ich potential step] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 PsichiX a czy u Ciebie nie ma jednego } za dużo? ;> w sumie nie ma różnicy czy to w warunku czy w kolizji> jedno jest pewne, że zaznaczanie solid nie ma sensu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 mi tam rybka, że jeden za dużo bo i tak kodu nie kopiuję, bo czesto wstawiają się ukryte znaki - przepisałem go Zamknijcie temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 akurat przy kopiowaniu z internetu nigdy nie miałem problemu z tymi ukrytymi znakami. :D najczęściej przy kopiowaniu z helpa i plików chm xP więc się nie męcz i śmiało kopiuj ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się