Skocz do zawartości

Strzelanie gracza w stronę muszki


Skovv

Rekomendowane odpowiedzi

Robie strzelanie.Nabój ma się tworzyć w obj player i lecieć do muszki.Wiec w obj player/global luft pressed mam kod:

instance_create(player_x,player_y,naboj);

a w obj naboj mam kod w step:

move_towards_point(mouse_x,mouse_y,20)

 

wyskakuje error:

ERROR in
action number 1
of Mouse Event for Glob Left Pressed
for object player:

Error in code at line 1:
   instance_create(player_x,player_y,naboj);

at position 17: Unknown variable player_x

coś z tworzeniem.Zła komenda chyba.Może ktoś poprawić?

 

Z góry dziex ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od poprawienia tego że jeżeli dasz move_towards do współrzędnych myszki w stepie, to nabój będzie gonił za myszką. Z tego co wiem naboje z pistoletów itp. zazwyczaj lecą prosto tam gdzie się je wystrzeliło chyba ,że w swojej grze robisz podkręcanie pocisków niczym w filmie "Wanted" ;] Daj lepiej point_direction i odpowiedni speed w create.

 

Kod Marka.S powinien działać jak wrzuciłeś go tam gdzie powinieneś czyli step pocisku.

 

Edit:

 

Jeżeli się zdecydujesz na moje rozwiązanie w create pozycje myszy zapisz kolejno jako xx i yy. A następnie w stepie jeżeli pocisk osiągnie te pozycje to zniszcz go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...