megaman Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 jak wczytać sprite z pliku bmp i jak wczytywać z pliku sound w wav Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Masz 2 funkcje: GML sprite_add sound_add Ich składnię znajdziesz w dokumentacji. Albo już zacytuję: sprite_add(fname,imgnumb,precise,transparent,smooth,preload,xorig,yorig) Adds the image stored in the file fname to the set of sprite resources. Only bmp, jpg and gif images can be dealt with. When the image is a bmp or jpg image it can be a strip containing a number of subimages for the sprite next to each other. Use imgnumb to indicate their number (1 for a single image). For (animated) gif images, this argument is not used; the number of images in the gif file is used. precise indicates whether precise collision checking should be used. transparent indicates whether the image is partially transparent. smooth indicates whether to smooth the edges. preload indicates whether to preload the image into texture memory. xorig and yorig indicate the position of the origin in the sprite. The function returns the index of the new sprite that you can then use to draw it or to assign it to the variable sprite_index of an instance. When an error occurs -1 is returned. sound_add(fname,kind,preload) Adds a sound resource to the game. fname is the name of the sound file. kind indicates the kind of sound (0=normal, 1=background, 2=3d, 3=mmplayer) preload indicates whether the sound should immediately be stored in audio memory (true or false). The function returns the index of the new sound, which can be used to play the sound. (-1 if an error occurred, e.g. the file does not exist). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 poczytaj o: sprite_add i sound_add ;) @Tymek: grr.. =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się