Gość Jypy Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Witajcie forumowicze W mojej platformówce istotna jest animacja postaci. Najlepszym przykładem tego czego szukam jest gra Superfrog (chodzi o animacje skoku do góry, skoku na boki, opadania). Szukałem tego tu na forum, w różnych przykładach(również zaawansowanych), ale nigdzie nie mogę tego znaleźć (widocznie większość uważa taką zabawę za nieistotną). Sam próbowałem to zrobić na wiele różnych (czasem desperackich :boxed: )sposobów, ale nic mi z tego nie wyszło. Dołączam obrazek z opisem problemu: Proszę o skrypty albo (jeżeli ktoś może i potrafi) przykład do GM 7.0. Będę wdzięczny, czekam na odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 zrób tak pierw zrób animację skoku w lewo i prawo potem wpisz kod w stepie GML (step) if keyboard_check(vk_up) { sprite_index=jump //czy jak tam nazwałeś sprita z animacją skoku image_speed=-1 vspeed=5 } if keyboard_check(vk_up) and keyboard_check(vk_left) { sprite_index=left_jump //czy jak tam nazwałeś sprita z animacją skoku w lewo image_speed=-1 vspeed=5 } if keyboard_check(vk_up) and keyboard_check(vk_right) { sprite_index=right_jump //czy jak tam nazwałeś sprita z animacją skoku w prawo image_speed=-1 vspeed=5 } nie jestm pewien na 100% czy ci pójdzie ale może jakimś fartem nie walnołem żadnego buga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Nie ma czegoś takiego jak sprite_speed :mellow: Chodziło Ci o image_speed. Poza tym jeśli wykonujesz więcej niż jedną akcję to należy wziąć je w klamry - { } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 GML if (vspeed>0) sprite_index=spada if (vspeed<0) sprite_index=skacze if (vspeed=0) sprite_index=idzie i nie podskakiwać! wykorzystałem to w tym przykładem ;P https://gmclan.org/up1558_11_skate.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Sir Luki ma racje ja zwykle jakiegoś buga walnąłem zaraz poprawie @Marek.S mu chyba nie o to chodził ale jak by się uparł to by i tak zrobił tylko brakuje jeszcze dużo kodu brakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 chyba nie masz pojęcia o czym piszesz... =P! ED: btw twoj kod jest gupI! :P jeśli już leci po skosie w lewo i nagle puścisz strzałkę w górę to w powietrzu będziesz miał normalny chód... i jak już tak chcesz to sprawdzać to lepiej użyj swith'a :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 A jak by dał zamiast keyboard_check keyboard_check_pressed?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 to w ogóle była by lipa. czemu nie sprawdzisz mojego sposobu? dajcie mi taką żabę to wam zrobię we wszystkie strony ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jypy Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Problem już rozwiązany. Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drwal Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Jak? Za pomocą jakiego kodu? Przykładu? P.S: Potem tworzą się powtarzające tematy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 za pomocą mojej pomocy na gg ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się